۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۴۷۳۳۶

سالانه 57 برنامه در بقاع متبرکه و امامزادگان زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: سالانه 57 برنامه شاخص فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه، مساجد و امامزاده‌های استان زنجان برگزار می‌شود.
امامزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به این‌که سالانه 57 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزاده های استان زنجان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این برنامه‌ها به مناسبت‌های مختلف مذهبی اجرایی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام باقری با بیان این‌که اجرای این برنامه‌ها در راستای تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: جذب جوانان به برنامه‌های مذهبی و فرهنگی، تبیین ارزش‌ها و آموزه‌های اصیل دینی و همچنین گسترش فعالیت های مخاطب‌محور در امامزادگان استان از مهم ترین اهداف پیش بینی شده است.

 

وی در ادامه از آغاز فعالیت ستاد احیای موقوفات استان زنجان خبر داد و گفت: این ستاد با حضور اعضای مختلف اجرایی و قضایی در طول فعالیت خود با نتایج مثبت و ارزنده‌ای همراه بوده که امیدواریم در راستای به روز رسانی نیات واقفان و همچنین ثبت موقوفات جدید در سراسر استان گام‌هایی برداشته شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز مسابقات قرآن، اذان و ابتهال در این استان گفت: در مسابقات قرآنی شهر زنجان بیش از 16 هزار و 606 نفر شرکت کرده اند که سال گذشته تعداد شرکت کنندگان حدود پنج هزار نفر بود که آمار امسال نشان استقبال عموم مردم از این مسابقات دارد.

 

حجت الاسلام باقری با بیان این‌که مسابقات قرآن استان زنجان در 9 شهرستان و با حضور 9 هزار و 292 نفر زن و 7 هزار و 314 نفر مرد همراه است، خاطر نشان کرد: سی وپنجمین مسابقات قرآن شهرستان زنجان در چهار گروه ترتیل، قرائت، مفاهیم و حفظ برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات اذان، تواشیح و ابتهال نیز خاطرنشان کرد: درمسابقات اذان که قبل از ماه محرم برگزار شده 71 نفر از شهرستان زنجان، 128 نفر از خدابنده و 45 نفر نیز از خرم دره شرکت کرده بودند و در مسابقات تواشیح که در ایام محرم برگزار می شود، 12 گروه شرکت کرده اند و 37 نفر نیز در مسابقه ابتهال حضور دارند./935/پ203/ب

ارسال نظرات