۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۴۷۷۱۳
رحیم‌پور ازغدی:

مسلمان نباید نسبت به جامعه بی تفاوت باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: کسی که مسلمان است باید ارزش ها و ضد ارزش ها را در زندگی خود محور اصلی قرار دهد و نه تنها در مقابل موقعیت های گوناگون سکوت نکند بلکه اقدامی موثر انجام دهد.
رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی روز گذشته در مراسم پیام های عاشورایی در دانشگاه آزاد مشهد، گفت: حسین شناسی و اسلام شناسی باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

 وی در ادامه به تشریح زیارت ناحیه مقدسه پرداخت و گفت: امام زمان(عج) در این زیارت نامه شهادت می دهند و اعتراف می کنند که امام حسین(ع) به وظایف اجتماعی خود عمل، رابطه خدا با خلق را احیا و همچنین مناسبات اقتصادی و اجتماعی را در دنیا احیا کرده است.  

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: امام زمان(عج) شهادت می‌دهند که تو نسبت به موقعیت‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبودی، بلکه نسبت به حق‌کشی، پایمال شدن حقوق بشر، ضد ارزش‌ها و ضد باورها و بی‌عدالتی‌ها اعتراض کردی و پرچم مبارزه را برداشتی، شهادت می‌دهم که تو ای حسین در سراسر زندگی خود خدا محور بودی و یک گام برخلاف رضای خدا بر نداشتی، همه زندگیت سراسر خداوند بود.


وی ابراز داشت: امام حسین(ع) خدا را در مرکز زندگی خود قرار داد نه در حاشیه، مراقب بود که حق کجاست تا آنجا حاضر شود، فقط به منافع خود فکر نمی کرد، از خدا شرم داشت، سنت‌های الهی را پایه‌گذاری کرد و مسیر درست را انتخاب کرد.

 عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) در این زیارت نامه شهادت می‌دهند که امام حسین(ع) شعله فتنه‌ها را خاموش کردند و تنها به یک چیز یعنی رشد بشریت دعوت کردند تا بشریت ساقط نشود، راه‌ها و مسیر را برای خلق شفاف‌سازی کردند، در راه خدا فقط حرف نزدند بلکه با تمام ظرفیت جهاد کردند، مطیع خدا و تابع جدش بودند، تعالیم خدا را درست آموختند، هدفشان در دنیا این نبود که به ثروت اندوزی بپردازند، بلکه می‌خواستند پایگاه و ستون دین را برافراشته نگه دارند.

مسلمان نباید نسبت به جامعه بی تفاوت باشد
این استاد دانشگاه با بیان این که مردم نباید در مقابل یکدیگر بی تفاوت باشند، اظهار کرد: کسی که مسلمان است باید ارزش ها و ضد ارزش ها را در زندگی خود محور  اصلی قرار دهد و در مقابل موقعیت های گوناگون سکوت نکند بلکه اقدامی موثر انجام دهد.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: به طور مثال در هشت سال دفاع مقدس عده ای در مقابل سخن رهبر کبیر انقلاب مبنی بر این که هرکس می تواند باید به جنگ برود، جنگ بر او واجب است، عده ای عمل کردند و جان خود را کف دست گذاشتند و برای مقابله با دشمن رفتند ولی عده ای فقط خود را در ظاهر مسلمان جلوه می دادند و هیچ حضور فیزیکی و معنوی در این دفاع مقدس نداشتند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان این که بعضی افراد می گویند روز عاشورا، روز عشق است و امام حسین(ع) همه را از هر طیف قبول می‌کنند، تصوری اشتباه است، یادآور شد:  البته امام حسین(ع) همه را قبول می‌کنند اما این به آن معنا نیست که در جامعه مردم با هم فرق ندارند، کسانی که در جبهه چهار شهید دادند با کسانی که عقب ایستادند تفاوت دارد، حتی شهدا هم با هم متفاوتند.


رحیم پور ازغدی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) گفت: روزی فرد نیازمندی از امام حسین(ع) طلب کمک کرد، ایشان سریع فرمودند برادر از تو می‌خواهم اینجا و همه‌جا چهره خود را از ذلت تقاضا کردن حفظ کن و از تو می‌خواهم هر چه می‌خواهی تقاضایت را در یک برگه بنویس، این امر نشان می‌دهد که در جامعه حسینی هیچ گاه نباید به خاطر نیاز فریاد و ناله ای بلند باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امام حسین(ع) خطاب به این فرد گفتند که نباید از سه کس چیزی را طلب کرد، آدم بی دین، ناجوانمرد و بی شخصیت و حقیر چرا که اگر طلب کنی یا خواسته شما را رد می کند و یا از شما سودی بابت آن خواهان است در حالی که می توان از آدم دین دار، جوان مرد و باشخصیت با اطمینان کافی هر چیزی را طلب کرد و دچار مشکل نشد. /930/پ202/ج 

ارسال نظرات