۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۴۷۹۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمنان در تلاش برای خاموش کردن نور حقانیت شیعه هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو باشگاه اندیشه‌وران حوزه علمیه قم گفت: دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره سعی داشتند با القای باورهای انحرافی و ترویج فضای فتنه حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند.
حجت الاسلام ابوالحسن غفاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام غفاری، استاد حوزه و دانشگاه سراب امروز در جمع عزاداران حسینی هیأت رزمندگان اسلام سراب اظهار داشت: نهضت حضرت سید الشهدا(ع) برای احیای مجدد دین رسول الله و ارزش‌های اصیل قرآنی و اسلامی بوده است.

 

وی با تشریح شرایط سیاسی حاکم در دوران صدر اسلام به ویژه پس از ارتحال پیامبر اعظم(ص) ادامه داد: قیام تاریخی آن حضرت در شرایطی واقع شد که اعراب بعد از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) با خانه نشین کردن حجت حق 25 سال احادیث جعلی در سطح گسترده تولید و منتشر کردند که در نهایت موجب شد امت اسلامی نوه پیامبر اسلام را کافر بدانند.

 

حجت الاسلام غفاری افزود: دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره سعی داشتند با القای باورهای انحرافی و ترویج فضای فتنه حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند تا در نهایت نور حقانیت شیعه را خاموش کنند، چنانکه در قضیه اخیر اهانت به پیامبر اسلام دشمنان با استفاده از روایات کتب اهل سنت اقدام به ساخت فیلم اهانت آمیز کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مسلمانان باید با بصیرت و توجه به عقلانیت با دشمنان مقابله کنند و به دور از هرگونه تعصب قومی و قبیله ای و مذهبی روایات جعلی که با عنوان حدیث وارد اعتقادات اصیل اسلامی شده است را با مراجعه به قرآن، سیره ائمه اطهار و عقل سنجیده و مقابل سوء استفاده دشمنان را بگیرند.

 

حجت الاسلام غفاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمونه‌هایی از اعتقادات ضاله میان اهل سنت افزود: از جمله یکی از عقاید غلطی که وارد اسلام شده مسأله رؤیت خداوند متعال است که به عقیده برادران اهل سنت ممکن است و معتقد هستند پیامبر اکرم(ص) خداوند را در شکل جوان زیبا رؤیت کرده و از این دست حدیث ها که در کتب مهم اهل سنت از جمله صحیح بخاری، صحیح مسلم، سنن ترمزی و تفسیر سیوتی به چشم می خورد.

 

وی افزود: در تاریخ آمده وقتی ابوقره با امام رضا(ع) سؤالی مبنی بر رؤیت خداوند از امام رضا(ع) طرح کرد، آن حضرت با استناد به آیات قرآن و دلایل عقلی ثابت کرد که رؤیت خداوند در دنیا و آخرت مهال است، زیرا لازمه رویت هر چیزی جسمانی بودن آن است و هر جسمی چون حجم دارد، نیاز به مکان وجهت دارد و از سوی دیگر هر چیزی که نیاز دارد معلول است و مستلزم علت.

 

عضو باشگاه اندیشه‌وران حوزه علمیه قم تصریح کرد: پس اگر خداوند دیده شود، معلول است و یک معلول نمی تواند بی نیاز باشد، که البته از ذات باری تعالی چنین صفاتی به دور است، از این رو مسلمانان باید با تحلیل و بررسی درست و منطقی به حقیقت امر بر اساس وجدان و فطرت پاک دست یابند./935/پ202/ب

ارسال نظرات