۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۴۸۴۷۳
حرکت کاروان سفینه النجاه؛

مردم بروجرد ضریح امام حسین را بدرقه کردند

خبرگزاری رسا ـ کاروان سفینه النجاه ساعاتی پیش از بروجرد به مقصد خرم آباد حرکت کرد.
ورود کاروان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، مردم بروجرد ساعاتی پیش با سردادن شعارهای «یا حسین» و با چشمانی اشکبار، ضریح مطهر امام حسین(ع) را بدرقه کردند.

پس از خروج ضریح مطهر امام حسین(ع) از بروجرد کاروان سفینه النجاه در مسیر ورود به خرم آباد مورد استقبال مردم شهرهای در مسیر انتقال قرار گرفت.

بنابر این گزارش مردم شهرستان‌های الیگودرز، ازنا و دورود با رساندن خود به مسیر حرکت ضریح امام حسین(ع)، عشق و ارادت خود را نسبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند.

در میان راه حرکت کاروان سفینه النجاه، مردم ولایی دیگر روستاها که از ساعت ها قبل منتظر بودند با اسپند و گلاب از ضریح امام حسین(ع) استقبال کردند.

این گزارش می افزاید شب گذشته مراسماتی از جمله سخنرانی نمایند ولی فقیه در لرستان، قرائت زیارت عاشورا، مداحی، مرثیه سرایی و سینه زنی در کنار ضریح مطهر در سپاه امام حسین(ع) بروجرد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان در این مراسم، حضور مردم را نمایانگر ارادت آنان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عنوان کرد و گفت: این حضور حکایت دلدادگی به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) را بازگو می کند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به حضور پرشور مردم لرستان در عزاداری های سیدالشهدا در دهه اول محرم ابراز داشت: مردم این استان با استقبال پرشور، ولایتمداری خود را نشان دادند.

لازم به ذکر است شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد به مناسبت حضور ضریح مطهر سیدالشهدا(ع) در بروجرد بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: سرانجام انتظار عاشقان و ارادتمندان اباعبدالله الحسین(ع) در بروجرد به پایان رسید و روز گذشته، یازدهم آذر ماه شاهد خلق حماسه ای وصف نشدنی از شور و شعور حسینی بودیم.

روز هفت عزیز زهرا (س) که هستی خود را در طبق اخلاص نهاد و آن را در راه امر به معروف و نهی از منکر و در راه پروردگار  اهدا کرد، پس از گذشت 1373 سال از واقعه کربلا، مردم شهرستان بروجرد عاشورایی دیگر آفریدند و با استقبال عاشقانه خود از این کاروان حماسه ای دیدنی از این زیارت مخلصانه و معنوی خلق کردند. 

این خیل عظیم جان نثاران حسین(ع) از مرز استان مرکزی، چهل کیلومتری بروجرد تا مرکز شهر و محل استقرار کاروان با گل و گلاب و اسپند و قربانی صف کشیده بودند تا شیدایی و دلدادگی را به زیبایی به عرصه ظهور رسانند.

و امروز یکشنبه 12 آذر ماه که با ذکر صلوات و زیارت عاشورا و اشک زلال و فریاد یا حسین(ع) این کاروان را بدرقه کردید، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد به حرمت این همه ارادت دست و پیشانی عاشقان حسین(ع) را می بوسد و از این همه اخلاص مردم ولایی و عاشورایی بروجرد به درگاه خدا دعا می کند که این مردم همواره دلهایشان مملو از محبت اهل بیت، ائمه اطهار(ع) و آل محمد(ص) باشد./9464/پ202/ب

ارسال نظرات