۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۴۹۰۷۵
امام جمعه شهرستان ری:

غرب بداند که دوران باج خواهی از ایران گذشته است / دولت مرسی چوب اعتماد بیش از حد خود به غربی‌ها را می‌خورد

خبرگزای رسا ـ امام جمعه شهرستان ری اظهار داشت: دنیا و به خصوص غرب باید بداند که در مقابل ایران مقتدر ایستاده است و دوران باج خواهی از این کشور گذشته است.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ری افزود: ایران در سالگرد پیروزی غرور آفرین نشاندن پهباد اول آمریکا موفق شد با موفقیت دومین پهباد جاسوسی آمریکا را بر زمین بنشاند و اقتدار خود و تحقیر آمریکا را به جهانیان نشان دهد.

وی با بیان این که نشاندن پهباد با ساقط کردن آن بسیار تفاوت دارد، اظهار کرد: نشاندن هواپیمایی که دشمن آن را هدایت می‌کند به فن‌آوری بسیار پیشرفته‌ای نیاز دارد و ایران ادعای خود را که در رشته‌های مختلف پیشرفت داشته است ثابت کرد.

حجت الاسلام شاهچراغی ضمن تبریک این پیروزی به مقام معظم رهبری و ملت ایران اظهار داشت: دنیا و به خصوص غرب باید بداند که در مقابل ایران مقتدر ایستاده است و دوران باج خواهی از این کشور گذشته است.

امام جمعه ری در ادامه به حوادث اخیر مصر اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر بقایای رژیم دولت قبلی در این کشور تظاهرات کردند و نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که دولت مرسی چوب اعتماد بیش از حد خود به غربی‌ها را می‌خورد.

وی افزود: اگر مرسی به جای اعتماد به اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشورهای اسلامی و مردم مصر اعتماد می‌کرد و بر ایران هراسی و شیعه هراسی تاکید نمی‌کرد الان این وضع پیش نمی‌آمد.

خطیب جمعه شهرستان ری ادامه داد: مردم کشور مصر برای این انقلاب خون دادند و جهاد کردند؛ پس بهترین راه برای مرسی برگشت به ملت است و اگر وی به ملت برگردد، فضای کشور آرام خواهد شد.

وی سپس با اشاره به سالروز شهادت سومین شهید محراب، آیت الله دستغیب خاطرنشان کرد: 12 هزار ترور بعد از انقلاب اسلامی توسط منافقین در ایران انجام شد و همه کسانی که به این گروهک منحرف کمک کردند، امروز داعیه مبارزه با تروریسم را دارند و منافقین را در آغوش خود پناه داده‌اند.

خطیب نماز جمعه شهرری در خطبه اول در ادامه مباحث سیمای مردم در قیامت اظهار داشت: در قیامت دو صف فائزین یا برندگان و صف خاسرین یا مغبونین مقابل هم قرار می‌گیرند و بسیاری از آیات قرآن نیز، دنیا را برای مردم تجارت خانه‌ای می‌داند که در این بازار دنیا بعضی ضرر و برخی سود می‌کنند و بهترین تجارت در بازار دنیا، ایمان و عمل صالح است./959/پ203/ص

ارسال نظرات