۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۴۹۱۵۶

تأکید بر آزمون‌های مداوم شفاهی در حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه ولی عصر(عج) بناب با بیان این‌که سعی شده تعامل میان استاد و شاگرد به عالی‌ترین سطح خود برسد، گفت: همواره بر آزمون‌های مستمر شفاهی در این مرکز تأکید می‌شود.
حوزه علميه بناب

حجت الاسلام قدرت صفرزاده، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: شیوه آموزشی در این مرکز علوم دینی تفاوت‌هایی با دیگر مدارس علمیه استان و کشور دارد، به‌گونه‌ای که سعی شده تعامل میان استاد و شاگرد به عالی‌ترین سطح خود برسد.

 

وی با بیان‌ این‌که روش‌ها و طرح‌های مختلفی تحقق این مسأله در طول سال تحصیلی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: تمامی طلاب سطوح مختلف حوزه علمیه بناب، افزون بر حضور در آزمون پایان ترم، بایستی هر ماه در آزمون‌های کتبی و شفاهی نیز شرکت کنند که مدیریت حوزه پیگیری و نظارت دقیقی بر این طرح دارد.

 

حجت الاسلام صفرزاده با اشاره به این‌که همواره بر آزمون‌های مستمر شفاهی در این مرکز تأکید می شود، افزود: این در حالی‌است که برنامه‌های آموزشی حوزه به سمت طرح‌های پژوهش‌محور سوق داده شده است که نتایج عملکرد طلاب در این پژوهش‌های تحصیلی و مرتبط با محتوای دروس در معدل نهایی آنان نیز تأثیرگذار است.

 

معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که برای تعامل مستمر میان استاد و شاگرد در این مرکز اجرا می شود، فعالیت گروه های علمی اساتید دارای مجوز تدریس از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در یکی از گروه‌های ادبیات، فقه و اصول، فلسفه، کلام و منطق، قرآن و عترت است.

 

وی ادامه داد: استادان عضو در گروه‌های علمی با برگزاری جلسات متعدد در طول سال تحصیلی، با بررسی وضعیت آموزشی و پژوهشی حوزه، به ارائه مشاوره‌های درسی و غیردرسی به طلاب می‌پردازند و بر عملکرد کانون‌های پژوهشی طلاب پایه های مختلف تحصیلی نظارت دارند.

 

حجت الاسلام صفرزاده با بیان این‌که برای هر پایه تحصیلی کار پژوهشی خاصی تعریف شده است، افزود: آشنایی طلاب با روش های پایان‌نامه‌نویسی، تحقیق، مقاله‌نویسی و کار‌گروهی از دیگر مزایای این طرح است، افزون بر این در طول سال تحصیلی دوره‌هایی مختلف و کارگاه‌های آموزشی بنا بر اقتضای شرایط برگزار می‌شود./935/ت302/س

ارسال نظرات