۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۴۹۴۱۵

عیادت آیت الله شبستری از پیرغلام‌ اباعبدالله

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با حضور در منزل حاج فیروز زیرک کار، از روند بهبودی این پیرغلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عیادت کرد.
فيروز زيرک کار، مداح و پيرغلام آستان اباعبدالله الحسين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز با حضور در منزل حاج فیروز زیرک کار، جویای احوال و روند بهبودی این پیرغلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شد.

 

وی در این دیدار برای شفای کامل مداح خاندان اهل بیت عصمت و طهارت دعا کرد و به تشریح اهمیت شأن شاعران و مداحان آستان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: باید قدر و منزلت مداحان با صفای آذربایجان به ویژه تبریز به جای آورده شود.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به فعالیت‌های ارزنده‌ حاج فیروز زیرک‌کار در برگزاری پرشور و شعور مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در طول سال به ویژه ایام محرم و صفر خاطرنشان کرد: وجود با برکت مداحانی چون آقای زیر‌ک کار مایه خیر و برکت در شهر عاشق و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت تبریز است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که عدم بهره‌مندی مردم تبریز از مداحی این دلسوخته خاندان عصمت و طهارت موجبات ناراحتی، نگرانی و تأثر هیأت‌های حسینی استان را فراهم کرده بود، تصریح کرد: امیدواریم با بهبودی کامل و شفای الهی شما بار دیگر شاهد رونق مجالس سوگواری در شهر تبریز باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود مداحی در آستان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را افتخاری بزرگ برای مداحان، مرثیه‌سرایان و خادمان این خاندان مطهر دانست و افزود: در حقیقت مجالس عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) راهی برای خداشناسی و معرفت به معنای عبودیت و بندگی است.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که حضور در مجالس عزاداری باید در راستای بصیرت‌بخشی و کسب معرفت به قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشد، نقش ویژه مداحان و شعرای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: برپایی مجالس سوگواری سنتی، بهترین شکل عزاداری است، عزاداری یک عبادت است و این امر باید آن گونه که در منابع دینی به ما رسیده اجرا شود.

 

بنا بر این گزارش، فیروز زیرک کار از شاعران و مداحان تبریزی از چندی پیش به دلیل عارضه قلبی و کهولت سن در منزل شخصی خود تحت مراقبت است. وی بیش از 40 سال سابقه مداحی و شاعری خاندان عصمت و طهارت(ع) و امام حسین(ع) را دارد./935/پ202/س

ارسال نظرات