۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۹۵۴۷
معاون تهذیب استان کردستان خبر داد؛

آغاز دوره تلبس طلاب استان کردستان

خبرگزاری رسا ـ معاونت تهذیب استان کردستان از آغاز دوره تلبس پانزده طلبه این استان خبر داد.
مراسم عمامه گذاري طلاب

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید موسی محمودی، معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان از آغاز دوره تلبس طلاب مدرسه امام صادق(ع) بیجار به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان کردستان در این هفته خبر داد.

وی با بیان این‌که این دوره برای صدور مجوز تلبس پانزده نفر از طلاب این مدرسه آغاز شده است ابراز داشت: بر اساس اعلام مرکز مدیریت حوزه علمیه طلاب جهت تلبس ملزم به گذراندن دوره‌های تلبس و گرفتن مجوز از معاونت تهذیب هستند تا بتوانند به رسالت اصلی خود در لباس طلبگی بپردازند.

حجت‌الاسلام محمودی بیان داشت: برگزاری دوره تلبس با هدف بیان و مکلف کردن طلاب متقاضی به چند سرفصل مهم است که هر طلبه در لباس مقدس روحانیت ملزم به فراگیری آنها است از جمله مباحث «زی طلبگی»، «نحوه معاشرت»، «چگونگی بهتر جذب کردن جوانان» و «مباحث کلیدی تبلیغ عمده» مباحث مطرح شده در این دوره است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان با اشاره به این‌که دوره تلبس در پانزده جلسه برگزار می‌شود اظهار داشت: این دوره زیر نظر حجت‌الاسلام مرادی، امام جمعه بیجار و حجت‌الاسلام صفیاری، رییس سازمان تبلیغات استان کردستان برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: دوره تلبس طلاب شهرستان بیجار تا هفده ربیع الاول مصادف با هفته وحدت ادامه خواهد داشت و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور ارتقای کیفی این دوره از دیگر استادان حوزه علمیه سطح استان نیز استفاده خواهد شد./993/د102/پ

 

ارسال نظرات