۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۴۹۵۷۳

همایش اسرای فلسطینی در بغداد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی وضع اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی از امروز با حضور مسؤولان هفتاد کشور و در بغداد آغاز به کار کرد.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین المللی اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، امروز با حضور نوری المالکی، نخست وزیر عراق، سلام فیاض، نخست وزیر دولت انتصابی فلسطین، نبیل العربی، رییس اتحادیه عرب، مقامات هفتاد کشور و مسؤولان سازمان های منطقه در بغداد آغاز شد.

 

پژوهش و مطالعاتی درباره وضع اسرای فلسلطینی و عرب در زندان های رژیم صهیونیستی و تعرض هایی که در این زندان ها رخ می دهد در این همایش ارائه و بررسی می شود.

 

شیوه بازگرداندن اسرا به زندگی عمومی، نقش سازمان های بین الملل در حمایت از آنان، حمایت های مادی از خانواده های اسرا و ارسال کمک و تاسیس صندوق ویژه اسرا و خانواده های آنان از دیگر مسائل مورد بحث در این همایش است.

 

از سوی دیگر، نوری المالکی، نخست وزیر عراق، روز گذشته با سلام فیاض، نخست وزیر دولت انتصابی فلسطین دیدار و با وی گفت‎وگو کرد.

 

نوری المالکی در این دیدار بر حمایت همه جانبه عراق از ملت فلسطین تاکید کرد و از دولت های عربی خواست به صورت یکپارچه از فلسطین و مقدسات اسلامی دفاع کنند.

 

وی گفت: مسأله فلسطین، جهانیان را در آزمونی واقعی قرار داده است. هیچ کس حق ندارد در قبال آزادی فلسطین احساس یأس کند./980/ب902/ک

ارسال نظرات