۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۴۹۵۹۲
یکی از علمای عراق:

اردوغان از سرنوشت دیکتاتور مصر عبرت بگیرد/ سلاح شیمیایی بهانه ای برای دخالت نظامی غرب در سوریه است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق با اشاره به شگرد غربی ها برای دخالت نظامی در سوریه گفت: کارخانه ساخت کلر در حلب اکنون دست شورشیان است و به این وسیله می خواهند دولت های غربی را وارد جنگ با سوریه کنند.
آيت الله سيد علي حسيني

آیت الله سید علی حسینی از علمای عراق، در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به اهداف غرب از آشوب وناامنی درسوریه تصریح کرد: کشور سوریه به سبب موقعیت استراتژیک خود در منطقه پلی ارتباطی میان ایران، حزب الله لبنان و برخی از جنبش های مقاومت اسلامی در فلسطین است؛ از این رو استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونستی به دنبال ضربه زدن به حکومت سوریه هستند.


آیت الله حسینی ادامه داد: استکبار جهانی در اندیشه نابودی این پل ارتباطی است تا کمک های نظامی و امدادهای جمهوری اسلامی ایران به حزب الله و مقاومت های اسلامی فلسطینی را  قطع کند و بدین وسیله بر مقاومت های اسلامی چیره شود.
وی با اشاره به اوضاع کنونی سوریه و وضعیت تروریست ها در این کشور بیان داشت: استکبار جهانی در این کشور با ترفندهای شیطانی و وعده های دروغی برای آزادی و دموکراسی مردم سوریه خواهان سرنگونی دولت بشار اسد است.


این استاد حوزه علمیه خوزستان کشتار بی رحمانه مردم از سوی تروریست ها در کشور سوریه را متوجه مجرمانی از ترکیه وکشورهای عربی دست نشانده آمریکا ورژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: کسانی که خواهان سرنگونی حکومت سوریه هستند از مردم این کشور نبوده بلکه در حقیقت از وهابیت و اتباع القاعده هستند که با دیدن کوچکترین روزنه فتنه به سرعت وارد آن کشور شده و اقدام به قتل عام مسلمانان می کنند؛ همانطور که در افغانستان، چچن و دیگر کشور های اسلامی چنین اقدامات پلیدی را انجام دادند.


وی با بیان این که القاعده و وهابیت ابزار انتحاری استکبار هستند، تصریح کرد: القاعده و وهابیت با ادعای دروغین اعتقاد به اسلام و قرآن برای خدشه کردن سیمای دین و پیروان آن از هیچ حربه ای دریغ نمی کنند.


این عالم عراقی اضافه کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت دروغین از حقوق بشر مردم سوریه سعی در ریشه کن کردن دولت سوریه دارند درصورتی که مسلمانان جهان می دانند که اگر کشورهای استکبار خواهان رهایی مردم سوریه از این حکومت هستند، چرا در بحرین که مردم آن تنها حق و حقوق خود را می خواهند بی رحمانه از سوی وهابیون آل سعود که آمریکا حامی آنها است، قتل عام می شوند.


آیت الله حسینی خطاب به اردوغان، نخست وزیر ترکیه و برخی از حکام کشورهای عربی که در گذشته با اهدافی خاص از فلسطین حمایت می کردند و اکنون همانند رباتی در دستان اوباما و هیلاری کلینتون هستند، هشدار داد: اگر رفتار خود را اصلاح نکنید گرفتار گرداب بیداری اسلامی ملت های مسلمان جهان می شوید و همان سرنوشت حاکمان مستبد مصر، تونس و بحرین را خواهید داشت.


این استاد حوزه علمیه هشدار آمریکا به دولت سوریه در خصوص عدم استفاده از سلاح های شیمیایی را بهانه ای برای مداخله نظامی دانست وگفت: اگر چه صدام فردی دیکتاتور و جنایتکار بود اما آمریکا به بهانه برخورداری او از سلاح های هسته ای حکومت این دیکتاتور شیطان صفت را سرنگون کرد؛ از این رو به این بهانه در تلاش جهت سرنگونی حکومت سوریه است.


این عالم عراقی در ادامه سخنانش با بیان این که اکنون گروهک تروریستی که از عمال آمریکا هستند کنترل کارخانه تولید گاز کلر در شرق حلب را به دست گرفته اند و قصد استفاده از این گاز علیه مردم این منطقه را دارند، تصریح کرد: این گروهک دست پرورده آمریکایی قصد دارد تا از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه استفاده کند و مسؤولیت جنایت آن را بر گردن دولت سوریه واگذار کند تا آمریکا به این بهانه به مداخله نظامی علیه این دولت اسلامی کند.


آیت الله حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شکار پهباد توسط نیروی های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: خدا را شکر می کنیم که جمهوری اسلامی ایران چنان قدرت عظیمی شده که استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به چالش می کشاند تا جایی که پهباد ایوب از منطقه حزب الله لبنان به حریم رژیم صهیونیستی وارد می شود.


وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران با شکار پهپاد جاسوسی برای دومین بار درس سنگینی به آمریکا و اسرائیل داد، خاطر نشان کرد: آمریکا و اسرائیل برای این که حیثیت و آبروی آنها در جهان خدشه دار نشود این حادثه مهم را انکار می کنند.
 

این عالم عراقی با اشاره به تأثیر سخنان مقام معظم رهبری در تحولات منطقه و جایگاه ایشان در اذهان عمومی ملت های کشورهای اسلامی گفت: مطالعه سیره امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به خوبی نشان می دهد که آنها دارای چه مردانگی ها، شهامت و ایثارگری بودند و مانند برخی از حاکمان مستبد کشورهای اسلامی نیستند که تنها حرف های پوشالی می زنند و هیچ گاه به آنها عمل نمی کنند.


آیت الله حسینی در پایان سخنانش اظهار داشت: حاکمان رؤسای آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای دست نشاننده اعتبار، حقانیت و شخصیت بارز مقام معظم رهبری را می دانند اما به سبب این که شیطان بر قلب و ذهنشان غلبه کرده، نمی توانند بزرگی و حقانیت این عالمان جلیل القدر را بپذیرند./9456/ب911/ک
 

ارسال نظرات