۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۱۴۹۹۲۷
حجت الاسلام و المسلمین فاطمی‌نیا:

گروهی غرب‌گرا تلاش می‌کنند علمایی نظیر شهید مفتح را زیر سئوال ببرند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین فاطمی‌نیا گفت: گروهی غرب‌گرا با وابستگی به استعمار تلاش می‌کنند علمایی نظیر شهیدان مفتح ، بهشتی و مطهری را زیر سئوال ببرند در حالی که این اشخاص در صرف و نحو خود دچار اشکال هستند، هر شخصی بخواهد مسئله‌ای را تکذیب نماید لازمه این امر مسلط بودن به آن علم است.
حجت الاسلام و المسلمين فاطمي نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالله فاطمی‌نیا در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله مفتح اظهار کرد: سه طایفه پیامبران، علما و شهدا  در نزد خداوند مقام شفاعت را دارند که هر شخص به راحتی نمی‌تواند به این مقام دست یابد.

وی با اشاره به شخصیت شهید مفتح افزود : شخصیت شهید مفتح شخصیتی چند بعدی است، وی یکی از علمای برجسته اسلام بود که زحمات زیادی برای مسلمانان جهان کشید.

این واعظ مشهور ادامه داد: تالیفات متعددی از شهید مفتح به چاپ رسیده که یکی از جمله برجسته‌ترین آنها می‌توان به ترجمه و تفسیر مجمع‌البیان اشاره کرد که با انتشار این کتاب ارزشمند توجه علمای اهل سنت را به خود جلب نمود.

وی تصریح کرد: از دیگر تالیفات مهم و ارزشمند شهید مفتح کتاب شرح الاسرار ملاصدرا است که ارمغان زیادی برای جهان اسلام پدید آورد.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی‌نیا با بیان این‌ سوال که اگر پزشکی در قرن 10 هجری اشتباهی از وی سر بزند آیا می توان جامعه پزشکان را در عصر حاضر زیر سئوال برد؟ ادامه داد: گروهی غرب‌گرا با وابستگی به استعمار تلاش می‌کنند علمایی نظیر شهیدان مفتح ، بهشتی و مطهری را زیر سئوال ببرند در حالی که این اشخاص در صرف و نحو خود دچار اشکال هستند، هر شخصی بخواهد مسئله‌ای را تکذیب نماید لازمه این امر مسلط بودن به آن علم است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شهید مفتح از اوایل انقلاب همگام با امام(ره) در صحنه مبارزه با طاغوت و استعمار حضور فعالی داشت که صحنه‌های انقلابی به یاد ماندنی را برای نسل آینده بر جای گذاشت.

وی  اذعان داشت: راه علما و شهدا راهی خاص نیست بلکه ابعاد گوناگونی نظیر علمی، مبارزه و شهادت دارد که هرکدام از این ابعاد جایی برای بحث و گفت‌وگو دارد.

 وی در خاتمه با ابراز تاسف گفت: متاسفانه در جامعه کنونی این‌گونه جلسات احساسی شده و احساس جای علم را می‌گیرد./9591/پ202/ص

ارسال نظرات