۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۵۰۳۷۴
حجت الاسلام فرحزاد:

شایعات مربوط به پایان دنیا با اهداف سیاسی مطرح شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بی اساس خواندن شایعات مربوط به پایان دنیا و اهداف سیاسی پشت آن گفت: بر اساس روایات انسان همیشه باید برای سفر آخرت آماده باشد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در برنامه امروز سمت خدا با اشاره به این که یاد خدا و توسل به اهل بیت(ع) راهکار خوبی برای فرار از غضب است، گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید، انسان بداخلاق همین الان در جهنم است، چرا که خواه یا ناخواه اخلاق بدش او را به سوی جهنم می‌برد و آدم خوش اخلاق همین الان در بهشت است و اعمال خوبش خواه ناخواه او را به طرف بهشت می برد.


وی اظهار داشت: آدم خوش اخلاقی که همه از آن راضی هستند، موفق به توبه می شود و توبه‌اش پذیرفته است و هر مستحبی که انجام نداده در کارنامه اش ثبت می‌شود.


حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به روایتی دیگر گفت: واجب می‌شود بر من خدا که دوست بدارم کسی را که دیگران او را به خشم می‌آورند ولی خشمش را فرو می برد. این نکته مهم است که خوش اخلاقی در گوشه‌گیری مهم نیست، بلکه در معاشرت با مردم باید خوش اخلاق باشد.


وی با اشاره به این که بداخلاقی، نجاستی بر روح انسان است و او را به سوی جهنم می برد، اظهار داشت: در کنار بهداشت جسم باید به بهداشت روح و ایمان هم اهمیت داد چرا که بداخلاقی ایمان را فاسد می‌کند.


استاد حوزه علمیه با بیان این که مباحث اخلاقی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: اخلاق که درست باشد همه ابعاد زندگی درست می‌شود . پیامبر می فرماید: من مبعوث شدم برای اینکه مکارم اخلاق را تمام کنم ، بنابراین علم و جهاد و هر چیز دیگر در اسلام برای تزکیه نفس است.


وی با اشاره به آیه «و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» گفت: اول تزکیه و تهذیب داشته باشید سپس علم بیاموزید چرا که علم بدون اخلاق به تولید بمب هسته‌ای می‌انجامد.


این کارشناس مسائل دینی با بیان این که معضل دنیای امروز اقتصاد است، اظهار داشت: اگر اخلاق را پیاده کنید مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود، در خانواده‌ای که اخلاق حاکم باشد مسائل اقتصادی به راحتی حل یا حداقل به آسانی تحمل می‌شود .


وی افزود: در مقابل بداخلاقی و جهالت دیگران باید سکوت و تغافل داشت و از مقابله به مثل پرهیز کرد، در روایت آمده است خدا پرستش نشده مگر با سکوت، قرآن نمی‌گوید با جاهل درگیر شویم بلکه می‌فرماید «اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما».


حجت الاسلام فرحزاد بیان داشت: در روایت است که اگر در دست شما یک گوهر ارزشمند باشد و همه دنیا جمع شوند و بگویند تکه گلی است ماهیت آن عوض نخواهد شد، اگر در دست شما تکه گلی باشد همه دنیا جمع شوند و بگویند طلاست باز هم عوض نمی‌شود، پس به حرف مردم اهمیت ندهید، خیلی‌ها از حرف مردم می‌ترسند. از اعتقادات خود دفاغ کنید، واقعیت‌ها را جدی بگیرید نه حرف مردم را.


وی با اشاره به شایعاتی که در مورد شب یلدا و پایان دنیا در جامعه وجود دارد گفت: اینها صحنه سازی زیادی است که هدفهای سیاسی هم شاید در آن دخیل باشد. از این گذشته همیشه باید آماده سفر آخرت باشیم، در روایات داریم که وقتی نماز می‌خوانی طوری بخوان که گویا نماز آخر توست و یا وصیت نامه‌ات همیشه زیر بالشت باشد. به هر حال این شایعات بی پایه و اساس است./916/پ202/ع

ارسال نظرات