۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۵۰۴۰۷
مدیر حوزه علمیه چهارمحال‎وبختیاری:

حب دنیا مبدأ همه فتنه ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که حب دنیا مبدأ همه فتنه ها است خاطرنشان کرد: ریاست طلبی، شهرت پرستی، راحت طلبی، پرحرفی، ریا کاری و طلب کردن برتری از مهم ترین عواملی است که انسان را در دنیا دچار لغزش و چالش می کند.
اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین احمدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در کلاس معارف مدیران استان چهارمحال و بختیاری که در دفتر امام جمعه شهرکرد و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، دین داری را پایبندی به مجموعه مرکبی از واجبات و ترک گناهان دانست و گفت: درود و صلوات بر اهل بیت پیامبر(ع) و یاد و ذکر خداوند متعال از مصادیق بارز دین داری هستند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی با بیان این که ترک گناهان در دین داری بر انجام واجبات مقدم تر است، به حالت های دین داری اشاره و تصریح کرد: دین داری در دو حالت ایجاد می شود که یکی دین داری موقت و سطحی و دیگری دین داری مستمر و دائمی است که باید تلاش شود پایبندی ما به دین دائمی و مستمر باشد.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که دین داری موقت در حوادث فتنه گون از انسان دور می شود اظهار داشت: عدم عمل به معارف دینی و نداشتن معرفت اسلامی از مهم ترین عوامل دین داری سطحی است که سبب می شود انسان در حوادث فتنه انگیز دچار لغزش شود.

امام جمعه فرخشهر بالا بردن معرفت دینی را وظیفه هر مسلمانی دانست و گفت: فزونی بخشیدن به علم و دانش، فراگیری اندیشه و تفکر صحیح و خودسازی عواملی هستند که انسان می تواند جهت بالا بردن معرفت دینی و پایبندی به شریعت محمدی(ص) از آنها استفاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی با بیان این که حب دنیا مبدأ همه فتنه ها است خاطرنشان کرد: ریاست طلبی، شهرت پرستی، راحت طلبی، پرحرفی، ریا کاری و طلب کردن برتری از مهم ترین عواملی است که انسان را در دنیا دچار لغزش و چالش می کند ولی برترین و جامع ترین سد در برابر این عوامل شیطانی بصیرت و آشنایی کامل با چارچوب دین است.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در بخش پایانی سخنانش ولایت مداری را مهم ترین شرط بصیرت عنوان کرد و گفت: ولایت به منزله حاکم کردن خدا بر همه شئون زندگی مخصوصا امور سیاسی است./9461/پ202/ب

ارسال نظرات