۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۵۰۸۰۷
استاندار خوزستان:

محقق سازی نهضت مفید مطالعه مرهون مشارکت مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان با بیان این افزایش سرانه مطالعه با تبیین فواید کتاب محقق می شود ابراز داشت: ایجاد انگیزه مطالعه در جامعه سبب می شود که مردم بیشتر به کتاب سوق داده شوند.
محقق سازی نهضت مفید مطالعه مرهون مشارکت مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، ظهر امروز در سومین جلسه مشترک انجمن و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در خوزستان، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مقوله نهضت مفید مطالعه در کشور اظهار داشت: به یقین مشارکت مردم در گسترش فرهنگ کتابخوانی نقش ویژه ای را ایفا می کند.

وی با بیان این که در سال تحصیلی جدید بیشتر مدارس تک نوبته هستند خاطرنشان کرد: وقتی مدارس تعطیل می شود می تواند از ظرفیت بعدازظهر این مراکز آموزشی استفاده و با احداث کتابخانه در آن ها دانش آموزان را به درس خواندن دعوت و مطالعه کتاب در این اماکن دعوت کنیم.

استاندار خوزستان همچنین در ادامه احداث کتابخانه در دستگاه های اجرایی استان را ضروری دانست و با اشاره به این که اگر اداره یا نهادی فضایی برای برپایی کتابخانه دارد می تواند آن را به امکانات مطالعه تجهیز و در اختیار کارکنان و مراجعه کنندگان قرار دهند بیان داشت: وقتی کارمند یا مراجعه کنندگان به ادارات فضایی را مشاهده می کنند که مطالعه کتاب در آن مهیا است به یقین به آن روی می آورند و این نخستین حرکتی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی خواهد بود.

حجازی تصریح کرد: ایده آل بودن امکانات و سوق دادن جامعه به سوی نهضت مطالعه مفید مهم ترین راهبردی است که باید مدنظر دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد؛ چرا که اگر تنها به مقوله کسب رتبه نخست در کشور فکر کنیم به یقین به هیچ چیزی دست نخواهیم یافت.

وی با بیان این که مشارکت مردم در گسترش مطالعه مفید در استان نقش ویژه ای دارد خاطرنشان کرد: اگر هر نفر با اهدا کتاب به کتابخانه عمومی محل خویش اقدام کند به یقین نیاز این نهادهای فرهنگی از این روش تأمین می شود.

استاندار خوزستان ابراز داشت: نهاد های فرهنگی به ویژه متولیان گسترش کتابخوانی تعامل خود را با رسانه ها و صدا و سیما بیشتر کنند تا مقوله نهضت مفید مطالعه به صورت صحیح و مستقیم به مردم منتقل شود.

حجازی با بیان این که اگر می خواهیم مقوله نهضت مفید کتابخوانی را محقق سازیم باید دورترین نقطه استان را به کتابخانه مجهز کنیم اظهار داشت: تبیین فواید مطالعه برای اقشار جامعه سبب می شود سرانه کتابخوانی در کشور بیشتر شود.

استاندار خوزستان در ادامه به اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: تحقق یافتن این مهم ریاضت کشیدن نیست بلکه استفاده بهینه از امکانات است که سبب تشکیل اقتصاد مقاومتی می شود.

وی در پایان گفت: در معاونت برنامه ریزی استانداری خوشبختانه کتابخانه وجود دارد که مجهز به کتاب های مرجع و آماد است و پژوهشگران، دانشجویان و دانش آموزان می توانند با مراجعه به این کتابخانه از آن بهره مند شوند./9458/پ202/ب

ارسال نظرات