۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۵۰۹۴۱
در دیدار علمای شافعی مذهب یمن با آیت الله کعبی مطرح شد؛

وهابیت منشا فتنه بین مسلمانان است/علمای اسلام در برابر جریان تکفیری متحد شوند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر این که علمای جهان اسلام باید در مقابل جریان تکفیری متحد و هوشیار باشند، اقدامات وهابیت را مخالف قرآن و سنت دانست.
آيت الله عباس کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت الله عباس کعبی روز دوشنبه در دیدار شماری از علمای شافعی مذهب کشور یمن، بر ضرورت اهتمام علمای حوزه بیداری اسلامی به مساله همبستگی و همگرایی تاکید کرد و گفت: علمای حوزه بیداری اسلامی باید نقش بایسته خود را برای حفظ استقلال، آزادی و کمک به ملت های بپا خاسته جهت تحقق پیشرفت و عدالت در چارچوب اسلام ایفا کنند.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: علما همواره در جهت دفاع از دین پیشتاز بوده اند و این پیشتازی را باید در حوزه بیداری اسلامی در زمان دولت سازی و نظام سازی نیز به منصه ظهور برسانند.
آیت الله کعبی همچنین خطاب به علمای شافعی مذهب یمنی حاضر در جلسه پیشنهاد کرد: در هر منطقه یک تشکل مرکب از علما تشکیل داده و همبستگی و وحدت خود را حفظ کنید.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه وهابیت را دشمن اسلام دانست و با تاکید بر این که علمای جهان اسلام باید در مقابل جریان تکفیری متحد باشند، گفت:‌ وهابیت باعث هدر رفتن امکانات اسلامی می شود و اعمار و رفتار آنها بر خلاف کتاب و سنت است.
آیت الله کعبی وحدت امت اسلام را در شرایط کنونی یک اصل انکار ناپذیر خواند و تصریح کرد: امروزه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم تمام توان و ابزار خود را برای ایجاد تفرقه در امت اسلام بکار گرفته است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار هوشیاری امت و علمای جهان اسلام در قبال توطئه های دشمنان شد و تصریح کرد: راه اندازی جنگ شیعه و سنی، شیعه هراسی و سنی هراسی و ایجاد تفرقه بین مذاهب مختلف اسلامی از جمله توطئه هایی استکبار جهانی است؛ از این رو می طلبد علما در برابر این توطئه ها هوشیار باشند و آگاهی لازم را به مردم بدهند. 
وی تقریب مذاهب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: توجه به مساله تقریب مذاهب از جمله راهکارهایی است که توطئه دشمنان را خنثی می کند.
وهابیت منشا فتنه و دو دستگی در جهان اسلام است
در ابتدای این دیدار علمای شافعی مذهب یمن نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند و از نقش برجسته انقلاب اسلامی در تحولات منطقه ای و حمایت از مظلومان جهان تجلیل کردند.
علمای شافعی کشور یمن همچنین با محکوم کردن اقدامات دور از عقل و منطق وهابیت، تاکید کردند: وهابیت بلای جان و منشا فتنه، نفاق و دو دستگی بین مسلمانان جهان است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات