۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۵۱۰۹۰

فراخوان مقاله تحلیل نقش زنان عالمه در جامعه اسلامی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ فراخوان مقاله « تحلیل نقش زنان عالمه در جامعه اسلامی» از سوی حوزه علمیه خواهران نیشابور اعلام شد.
زنان عالمه

زهرا فقیه، معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) نیشابور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر گفت: فراخوان مقاله « تحلیل نقش زنان عالمه در جامعه اسلامی» با موضوع بررسی جایگاه بانوان عالمه در مکتب نبوی و امام صادق(ع) اعلام شده است.

 

وی، تبیین منزلت بانوان عالمه و تأثیرگذاری آنان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را از اهداف این فراخوان برشمرد و افزود: ارزش علم و جایگاه عالم در مکتب نبوی، تببین دیدگاه پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در تعلیم بانوان، زنان و تعلیم و تربیت در قرآن و حدیث در نگاه اندیشمندان مسلمان و حوزه علمیه خواهران و حاکمیت ارزش های دینی محورهای این فراخوان هستند.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) نیشابور تصریح کرد: فراخوان مقاله « تحلیل نقش زنان عالمه در جامعه اسلامی» در سطح استان های خراسان  شمالی، جنوبی و رضوی بوده و شرکت کلیه خواهران و برادران حوزوی و دانشگاهی در آن مانعی ندارد.

 

فقیه، با اشاره به این که داوری آثار از سوی اساتید پژوهشکده باقرالعلوم قم انجام خواهد شد، افزود: علاقه مندان تا پایان دی ماه فرصت دارند مقالات خود را از طریق پست الکترونیک azahra_neyshaboor@yahoo.com ارسال کنند.

 

وی با بیان این که تاکنون بیش از 35 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است، اظهار داشت: همایش اختتامیه فراخوان و معرفی برگزیدگان دهم بهمن ماه همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) خواهد بود.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) نیشابور یادآور شد: علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.kovsar.com مراجعه کنند و یا با دبیرخانه دائمی همایش به شماره 6630501-0551 تماس بگیرند./930/ت303/ب

ارسال نظرات