۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۵۱۳۳۰

مسلمانان فیلیپین به مسیحیان طوفان زده این کشور کمک می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ به دنبال وقوع طوفان و سیل شدید در فیلیپین، مسلمانان این کشور به یاری مسیحیان طوفان زده شتافتند.
مسلمانان فيليپين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری در اسلام، مسلمانان با حضور گسترده در گروه‎های نجات به مسیحیان طوفان زده در کشور فیلیپین کمک کردند.


به دنبال وقوع طوفان مرگبار در مناطق جنوبی فیلیپین که مناطق مسیحی نشین محسوب می شوند پزشکان مسلمان حضور پررنگی در تیم های نجات داشته و به یاری مسیحیان مصیبت زده شتافتند.


مرتا ایگناسیو، یکی از مسیحیان ساکن در مناطق طوفان زده گفت: خیلی خوشحالیم که می بینیم برادران و خواهران مسلمان به ما مسیحیان کمک می کنند. مسلمانان انسان هایی هستند که قلب بزرگی دارند و به مسیحیان کمک های بسیاری می کنند.


در طوفان اخیر که مناطق جنوبی فیلیپین را درنوردید بیش از هزار نفر کشته شدند.


پزشکان مسلمان فیلیپینی با حضور در تیم های جستجو و نجات به مصیبت زدگان کمک کرده و تیم های نجات مسلمان نیز تاکنون صدها روستایی را در مناطق دورافتاده نجات داده اند.


حضور مسلمانان در میان امدادگران و کمک به مسیحیان طوفان زده باعث شده مردم این کشور دید بسیاری مثبتی نسبت به اسلام پیدا کنند.


اسلام از قرن سیزده میلادی و دویست سال قبل از مسیحیت به فیلیپین وارد شد، از آن زمان تاکنون جمعیت مسلمانان این کشور به حدی افزایش یافته است که اکنون در حدود 8 درصد از کل جمعیت فیلیپین را تشکیل می دهند./990/ب902/ک

 

ارسال نظرات