۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۵۲۳۶۹

گردهمایی مدیران مدارس علمیه خواهران منطقه 5 برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اجلاس یک روزه منطقه ای مدیران و معاونان مدارسعلمیه منطقه پنج کشور برگزار شد.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران حجت الاسلام غفاري مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اجلاس منطقه ای مدیران و معاونان مدارس منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران شامل استان های گلستان و مازندران، امروز با حضور مدیریت منطقه پنج، مدیران و معاونان آموزش و فرهنگی مدارس این منطقه در مدرسه الزهرا(س) ساری برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در این اجلاس بیان داشت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر نیاز به حوزه های علمیه در جامعه احساس می شود که پاسخگوی نیاز نیست و این واقعیت وظیفه ما را دوچندان می کند.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران به نقش مدارس علمیه در نشر و گسترش اسلام ناب در جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه های مقدس علمیه همواره مرکز اصلی نشر ارزش های دینی درجامعه بوده اند.

 

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه در خنثی کردن توطئه های دشمنان نقش مؤثری بر عهده دارند، گفت: حوزه و روحانیت همواره در خط مقدم خنثی سازی نقشه های شوم دشمنان علیه اسلام و انقلاب بودند.

 

حجت الاسلام غفاری تقویت مدارس علمیه خواهران را ضروری دانست و با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد رشد و تقویت مدارس علمیه خواهران در کشور بودیم، ادامه داد: امروز حمایت از مدارس علمیه به یک رویکرد مهم در کشور تبدیل شده است.

 

وی افزود: یکی از راه های تأمین نیاز جامعه به حوزه، افزایش طلاب است و با توجه به این که در آستانه پذیرش امسال قرار داریم این اجلاسیه با هدف بررسی راهکارهای مؤثر جهت جذب حداکثری در پذیرش برگزار شد.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حوزه های علمیه نگهبان ارزش های اسلامی هستند و امروز دشمن با همه امکانات تلاش می کند این نگاه را در جامعه تغییر داده و به شکل های مختلف حوزه را از پای در آورد و ارزش ها و اعتقاد های دینی ما را که حافظ نظام هست از بین ببرد؛ که تا کنون به برکت عنایت های امام عصر(عج)، که صاحب حوزه های علمیه هستند، موفق نبوده اند.

 

حجت الاسلام غفاری اظهار داشت: دشمنان دین مبین اسلام با روش های پیچیده جنگ نرم، به صورت نامحسوس در خانواده ها رسوخ می کند و با هدف گرفتن اعتقاد های دینی و ارزش های اخلاقی جوانان، در صدد نابودی باورهای دینی هستند.

 

وی ادامه داد: در این شرایط؛ مدیران مدارس علمیه خواهران که سکان دار مدارس هستند باید آینده نگر بوده و مسائل را شفاف دیده و انتقال دهند و همچنین برنامه ریزی درست داشته باشند تا هر سال شاهد ارتقاء کمی و کیفی و همچنین حضور حداکثری داوطلبان تحصیل در حوزه های علمیه باشیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز موج اسلام خواهی همه دنیا را فرا گرفته است، تصریح کرد: هر روز شاهد روی آوردن بسیاری از مردم جهان به دین مبین اسلام هستیم که این خود پیام روشنی برای دشمنان اسلام ناب دارد.

 

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود، قرآن کریم را نجاتبخش بشریت از ظلمات و انحراف ها دانست و تصریح کرد: حرکت در مسیر کلام الهی انسان را به سعادت و تعالی حقیقی خواهد رساند./950/پ202/س

ارسال نظرات