۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۵۲۳۸۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

جنایت‌های بشری ریشه در پیروی از هوای نفس دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت مبارزه انسان با هوای نفس تأکید کرد و گفت: بیشتر جنایت‌های انسان ریشه در هوای نفس دارد و اگر انسان بتواند بر آن غلبه کند، سعادتمند می‌شود.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار جمعی از پرسنل سپاه پاسداران با اشاره به آیاتی از قرآن بر مذمت سرکشی از فرامین الهی تأکید کرد و گفت: طغیان و سرکشی جزء مواردی است که انسان در دنیا نتیجه آنرا می‌بیند.
وی با بیان این‌که نتیجه بسیاری از گناهان در آخرت مشاهده می‌شود ابراز کرد: طغیان و سرکشی از این قاعده مستثنی است و در همین دنیا نتیجه آن به انسان می‌رسد.
این استاد برجسته حوزه علمیه، دیکتاتورهای جهان را از مصدیق طغیان و سرکشی دانست و اظهار کرد: سرکشی و طغیان دیکتاتورهایی همچون صدام، حسنی مبارک و قذافی موجب شد که در دنیا به سزای اعمال زشتشان برسند، هرچند عذاب واقعی آنها در قیامت است.
آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت عبرت گرفتن از سرنوشت طغیان‌گران تأکید کرد و گفت: مطالعه کتاب «انتفاضه شعبانیه» برای آشنایی بیشتر با دیکتاتورهایی همچون صدام بسیار مفید است و با خواند آن می‌توان با جنایت‌های او آشنا شد.
وی بر ضرورت مبارزه انسان بر هوای نفس تأکید کرد و ابراز داشت: بیشتر جنایت‌های انسان ریشه در هوای نفس دارد و اگر انسان بتواند با آن مبارزه کند سعادتمند می‌شود.
این استاد برجسته حوزه علمیه بیان داشت: مردم باید از سرنوشت گناهکاران و نیکوکاران درس عبرت بگیرند و آنها را در زندگی خود پیاده کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان اظهار کرد: مردم باید از زندگی اولیای الهی الگو بگیرند چون آنها در زندگی از فرامین الهی اطاعت کرده و سعادتمند شده‌اند؛ مردم نیز با پیروی از آنها می‌توانند به مقام رضای الهی دست یابند./927/پ202/پ
ارسال نظرات