۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۵۲۴۹۷
اسماعیل هنیه:

قدس متعلق به همه ملت‎هاست

خبر گزاری رسا ـ نخست وزیر فلسطین ضمن در خواست از دولت مراکش برای حمایت از قدس گفت: قدس متعلق به همه ملت هاست و باید همه برای آزاد سازی آن تلاش کنند.
ديدار اسماعيل هنيه با رهبر معظم انقلاب اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المرکز الفلسطینی للاعلام، اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین، با عبدالجلیل الجاسنی رییس هیأت جنبش توحید و اصلاح مراکش، عبدالعزیز افتاتی رییس هیأت پارلمان مراکش و هیأت‎های همراه دیدار و مسائل منطقه را مورد بررسی و گفت‎وگو قرار داد.

 

اسماعیل هنیه در این دیدار گفت: تاریخ دو کشور مراکش و فلسطین از نظر تاریخی و سطح روابط بسیار نزدیک است به طوری که هنوز در قدس بابی به نام باب المغاربه وجود دارد، که این عمق روابط دو کشور را  نشان می دهد و دلالت بر آن می کند که قدس فقط از آن فلسطینی ها نیست بلکه متعلق به همه است.

 

وی اظهار داشت: قدس در انتظار حمایت های مردم مراکش و تمامی ملتها برای آزادسازی آن است.

 

نخست وزیر فلسطین عنوان کرد: فلسطین بعد از جنگ هشت روزه شاهد تحولات و  تغییرات بسیار بوده است و توانسته به خوبی از حمایت های کشور مصر استفاده کند و شاهد این مدعا آن است که در جنگ سال 2009 میلادی فلسطین که از حمایت های کشور مصر برخوردار نبود شاهد کشتارهای زیادی از فلسطینی ها بودیم ولی در جنگ هشت روزه مردم فلسطین با یاری مردم و کشور مصر توانستن بر رژیم اسرائیل پیروز گردد.

 

وی خاطرنشان کرد: ملت فلسطین از دولت مراکش می خواهد که با استفاده از عنوان رییس کمیته القدس به یاری این کشور بشتابد.

 

اسماعیل هنیه بیان کرد: از محمد ششم پادشاه مراکش می خواهم که طرحی را در اجلاس کمیته القدس تدوین کند که مانع از یهودی سازی قدس، به وسیله رژیم صهیونیستی شود.

 

عبدالجلیل الجاسنی در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از سفر به نوار غزه گفت: ما برای شکستن محاصره سیاسی و اقتصادی نوار غزه، یاری رساندن و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، رسواسازی جنایت‎های رژیم اشغالگر صهیونیستی در تمامی محافل و یاد آوری مسأله غزه به عنوان تکلیفی برای همه ملت ها به این سرزمین پا نهادیم./994/ب901/ک

ارسال نظرات