۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۵۲۷۹۹
حجت الاسلام فرحزاد مطرح کرد؛

گلایه پیامبر از پدران آخرالزمان برای نپرداحتن به مسائل اخروی فرزندان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تاکید بر برنامه‌ریزی برای مسائل دینی و آخرتی بچه‌ها گفت: در روایتی از پیامبر(ص) آمده است: وای از اولاد آخر الزمان از دست پدرانشان که به امور ظاهری و دنیایی او رسیدگی می‌کنند و به دین او نمی‌پردازند.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرگزاری رسا حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در برنامه سمت خدا با اشاره به این که در روایات آمده است کسی که صبر داشته باشد قله ظفر را بدست خواهد آورد، اظهار داشت: پس در بدست آوردن خواسته خود مقاومت کنید و صبر داشته باشید و پایداری کنید و فال خوب بزنید تا نتیجه بگیرید، نمی‌شود و نمی‌توانیم را کنار بگذارید.


وی با بیان این که خوش اخلاق شدن هم مثل بقیه خواسته‌ها پشتکار می‌خواهد، افزود:اگر فرزند ما نخواهد به مدرسه برود به هر ترفندی او را راهی می‌کنیم، باید برای مسائل دینی فرزندان هم جدیت به خرج بدهیم، چرا که اگر فرزندمان فردا از نظر معنوی کمبود داشته باشد ما مقصر هستیم.


استاد حوزه علمیه با تاکید بر برنامه‌ریزی برای مسائل دینی و آخرتی بچه‌ها گفت: در روایتی از پیامبر(ص) آمده است: وای از اولاد آخر الزمان از دست پدرانشان(پدر مومن) چون به امور ظاهری و دنیایی او رسیدگی می‌کنند و به دین او نمی‌پردازند.


وی بداخلاقی را از هزاران سرطان و بیماری بدتر دانست و بیان داشت: بداخلاقی بیماری است که علاوه بر دیگران خود انسان را هم رنج می‌دهد، سرطان شاید باعث بهشت رفتن فرد شود، ولی بداخلاقی علاوه بر از بین بردن حسنات و آوردن سیئات، انسان را جهنمی می‌کند.


حجت الاسلام فرحزاد افزود: در هنگام عصبانیت ده ثانیه صبر کنید همین ده ثانیه شما را از بسیاری از کارهای ناشایست که پشیمانی به دنبال دارد باز می‌دارد. آقای دولابی می‌گفتند: حتی اگر می‌خواهید گناه کنید فکر کنید، ببینید آیا ارزش دارد که برای یک لذت چند دقیقه ای یک عمر خود را در ناآرامی و عذاب وجدان بیندازید؟ در حدیثی نیز چنینی آمده است که چه بسا خوشگذرانی لحظه ای حزن و ناراحتی طولانی در پی داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: در آیه 34 سوره فصلت می‌فرماید: خوبی با بدی سنجیده نمی‌شود، یک لحظه به عمل خود و آینده‌اش فکر کنید و حیله‌ای بیاورید تا با این فرد نادان چگونه برخورد کنید نه با عصبانیت که شما هم مثل او باشید، حق شما محفوظ است و حتی اگر به ظاهر از شما گرفته شده باشد به شما برخواهد گذشت.


حجت الاسلام فرحزاد بیان داشت: گاهی ما مظلوم واقع می شویم و لی در هنگام احقاق حق زیاده‌روی می‌کنیم و جای ما عوض می‌شود. این‌بار ما ظالم هستیم، گاهی در جایی که مظلوم هستیم بخاطر ظلمی که به ما شده تهمت می‌زنیم یا غیبت می‌کنیم و این همه مصداق ظلم است.


وی با اشاره به این که «ادفع بالتی هی احسن» یعنی ببینید بهترین برخورد در مقابل جاهل چیست و همان را انجام دهید، اظهار داشت: در ادامه آیه آمده است، خدا وعده داده است اگر به این طریق احسن عمل کنید همان دشمن شما بهترین دوست شما خواهد شد.


استاد حوزه علمیه گفت: در هر سختی انسان باید خود را با حضرت زینب(س) مقایسه کند، کدام سخت تر بوده است و آن حضرت چگونه برخورد کرد؟ ایشان با این همه سختی که تحمل کرد فرمود: «مارایت الا جمیلا» واقعیت عوض شدنی نیست، باید دید و برداشت را عوض کنیم، بینشی را درست کنیم که تمام خارها به گل تبدیل شود.


وی تاکید کرد: پایداری و استقامت در راه بدست آوردن خواسته‌ها مهم است. توانمندی‌هایی در وجود هر انسان است که به ظهور نرسیده است، هنگامی که انسان احساس خطر کند یا انگیزه‌ای قوی داشته باشد این توانمندی‌ها ظهور پیدا می‌کنند و شکوفا می‌شوند./916/پ202/ع

ارسال نظرات