۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۵۳۴۰۲
نسیم هدایت، رهنمود‌های بزرگان به طلاب جوان (40)؛

هم مباحثه باید وقت شناس، جدی و منصف باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مصباح یزدی در پاسخ به پرسشی درباره معیارها و شرایط انتخاب هم مباحثه و هم حجره گفت: هم مباحثه باید وقت‌شناس باشد و به موقع در مباحثه حضور پیدا کند، همچنین با جدیت در مباحثه، وقت را تلف نکند.
نسيم هدايت ، علي وافي

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب«نسیم هدایت، رهنمود‌های بزرگان به طلاب جوان» تدوین شده از سوی علی وافی، دربردارنده چهل پرسش و پاسخ درباره آداب و رموز طلبگی و صد‌ها نکته آموزنده درباره شیوه طلبگی است.

با توجه به اهمیت طرح این مباحث برای طلاب به ویژه طلاب جوان و تازه‌وارد به حوزه‌های علمیه، خبرگزاری رسا اقدام به انتشار بخشی از محتوای این کتاب کرده است.

در بخشی از این کتاب، حضرت آیت‌الله مصباح یزدی به این پرسش که« در انتخاب هم مباحثه‌ای‌ها و هم‌ حجره‌ای‌ها چه معیارهایی مهم است و چه شرایطی باید داشته باشند؟» این‌گونه پاسخ داده است:

هم مباحثه علاوه بر این‌که باید واجد شرایط هر رفیق و هم‌نشین «مخصوصا عقل و تقوی» باشد باید حتی المقدور دارای این اوصاف نیز باشد:

1-    وقت شناسی و حضور به موقع برای مباحثه

2-    جدیت در کار و تلف نکردن وقت مباحثه با صحبت‌های متفرقه

3-    مطالعه مبحث مورد نظر و احیانا حواشی و شروح مربوطه قبل از مباحثه

4-    فهم عمیق و دقت در کشف معنای متون و عبارات

5-    انصاف در بحث و پرهیز از مراء و جدال

شایان ذکر است، علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند به انتشارات شفق به نشانی قم ـ خیابان شهدا ـ کوچه 22 مراجعه کنند یا با شماره 7741028 پیش شماره 0251 تماس بگیرند./997/د101/ن

ارسال نظرات