۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۵۳۵۱۰
امام جمعه مشهد:

توقع نداریم شعار دشمن از زبان افرادی شنیده شود که سابقه انقلابی درخشان دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر این که مسأله ای که این روزها با عنوان انتخابات آزاد در جامعه مورد بحث قرار گرفته، در واقع همان شعار دشمن است، شنیده شدن این شعار از زبان افرادی که سابقه انقلابی درخشان دارند و در دوران طاغوت متحمل شکنجه شده اند را دور از انتظار دانست.
آْيت الله سيد احمد علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته، هشت روز اول ماه ربیع الاول را تداوم حزن و عزای ماه های محرم و صفر دانست و گفت: به دلیل شهادت مظلومانه دو فرزند معصوم از فرزندان حضرت زهرا(س) یعنی حضرت محسن و امام حسن عسگری(ع)، ما در این هشت روز هم عزادار هستیم.

 

وی در تشریح ریشه و سرآغاز این مظلومیت ها، افزود: سوء استفاده از مردم سالاری و حضور در صحنه مردم، سبب این مظالم شده است؛ یعنی همان مسأله ای که امروز هم دشمنان داخلی و خارجی انقلاب به آن چشم دوخته اند تا در عرصه مردم سالاری، بالاترین ضربه را به نظام بزنند. 

 

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: پنج ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آینده، پایگاه های اطلاع رسانی دشمن در همه جا روی انتخابات متمرکز شده اند، در داخل هم برخی زمزمه ها وجود دارد که میدان را برای دشمن باز می کند.

 

فعالیت سیاسی لزوما هم صدا شدن با دشمن نیست

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «من به سیاسیون بارها تذکر داده ام و باز هم می گویم مرز خود و دشمن را کمرنگ نکنید»، تصریح کرد: نباید طوری شود که شما فعالان سیاسی با دشمن اشتباه گرفته شوید زیرا در این صورت دشمن به خوبی از این مرز عبور کرده و تحت پوشش شما هر ضربه ای به نظام وارد می کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید این مرز را شفاف نگاه داشت؛ حرفتان را بزنید، فعالیت سیاسی داشته باشید اما بدانید که داشتن فعالیت سیاسی لزوما هم صدا شدن با دشمن نیست؛ مسأله ای که این روزها با عنوان انتخابات آزاد در جامعه مورد بحث قرار گرفته، در واقع همان شعار دشمن است. 

 

افرادی که سال ها سابقه مبارزه انقلابی دارند نباید شعار پسر شاه را تکرار کنند

وی با اشاره به مصاحبه تلویزیونی پسر شاه مخلوع در انگلیس، خطاب به ملت ایران ابراز داشت: شما ببینید پدر این فرد چه کسی بوده و چه جنایاتی در ایران مرتکب شده است، اکنون آخرین بازمانده این خاندان به انگلیس می گوید می خواهیم کمپین انتخابات آزاد در اینجا راه بیندازیم، بنابراین واضح است که انتخابات آزاد، شعار پسر شاه است و شما هم جنایات شاه مخلوع و هم غارتگری ها و نیرنگ های انگلیس را به خوبی می شناسید.

 

امام جمعه مشهد تأکید کرد: این شعار نباید از زبان افرادی که سابقه مبارزه انقلابی دارند و در دوران طاغوت شکنجه ها دیده اند، خارج شود.

 

آیت الله علم الهدی یادآور شد: فتنه انتخابات پیش رو بسیار رسواتر و مفتضح تر از فتنه88 است چرا که ابعاد مختلف و وابستگی فتنه88 به بیگانگان، با افشاگری رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه آشکار شد اما فتنه92 از همین اکنون رسوا شده است.

 

وی ادامه داد: رهبری نیز پاسخ خوبی به این شعار مضحک داده و فرمودند «ما از ابتدای انقلاب بیش از سی انتخابات برگزار کرده ایم، کدام یک از این ها آزاد نبوده و مردم به اجبار به یک کاندیدا رأی داده اند؟».

 

منظور از «انتخابات آزاد» چیست؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری خطاب به مدعیان انتخابات آزاد خاطرنشان کرد: آیا انتخابات آزاد از نظر شما این است که جاسوسان امریکا و انگلیس برای بر هم زدن نظام اسلامی آزاد باشند؟ یا به معنای آزادی رانت خوارانی که خود را قالب مسؤولان کشور جا زده اند و وطن فروشی می کنند؟ یا ارائه مجوز کاندیدا شدن به افراد جانی است که در ده ها بحران سیاسی کشور دست در دست دشمن داشته اند؟ هیچ یک از این ها با عقل و منطق جور در نمی آید.

 

وی تأکید کرد: دشمنان در داخل و خارج کشور و عوامل مزدور آنان در جریانات سیاسی غیر ارزشی و لائیک بدانند مردم در کنار رهبر معظم انقلاب ایستاده اند، رهبری که از حکمت و بصیرت برخوردار است، حجت و نایب امام زمان(عج) است و به اعتراف خود مستکبران، رهبری پیروز تر از او در دنیا وجود ندارد که هر که تاکنون در مقابل او ایستاده شکست خورده است.

 

امام جمعه مشهد همچنین در خطبه نخست نماز جمعه با اشاره به آیه هشتم سوره جمعه اظهار داشت: همه انسان ها با دلهره و ترس وارد عرصه جهنم می شوند؛ فردی که نامه عملش را به دست راست داده اند، نگاهی به آن می اندازد و خطاب به ملائکه می گوید پرونده مرا ببینید که من در زندگی دنیا هواره به وجود روز حساب باور داشتم و بر اساس این باور زندگی کرده ام، در این هنگام خطاب می رسد که تو تا ابد در زندگی خوب و راحتی هستی.

 

وی ادامه داد: اما کسی که نامه عملش به دست چپ داده می شود، می گوید ای کاش هرگز نامه عملم را نمی دیدم و از سرنوشتم که گرفتاری ابدی در عقوبت الهی است، آگاه نمی شدم. در این هنگام حتی اگر بخواهد انکار کند هم بلافاصله اعضا و جوارحش به اعمال او اعتراف می کنند./930/پ201/ج 

ارسال نظرات