۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۵۳۶۵۷
همزمان با 12 بهمن؛

گردهمایی بزرگ روحانیت مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری گردهمایی بزرگ علما و روحانیان استان همزمان با دهه فجر در مرکز استان خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری گردهمایی بزرگ علما و روحانیان استان همزمان با دهه فجر در مرکز استان خبر داد.

 

وی با بیان این که این گردهمایی بزرگ همزمان با 12 بهمن در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار خواهد شد، افزود: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و آیت الله طبرسی در این همایش بزرگ سخنرانی خواهند کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: این همایش بزرگ با عنوان نکوداشت دهه‌فجر، با عنوان انقلاب اسلامی و مسجد محوری و زکات برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش محوری روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نهضت عظیم انقلاب برخاسته از حوزه و مساجد است.

 

وی با بیان این که روحانیت پرچمدار حرکت های ضد استعماری و استکباری در صد سال گذشته بوده است، گفت: حضور در صحنه روحانیت همواره تعیین کننده بوده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت در تاریخ پر افتخار شیعه همواره با اقتدار از اسلام ناب دفاع کرده است، افزود: این قشر همیشه پیروزی گذشته درخشانی از خود بر جای نهاده و مقاطع تاریخی مختلفی را با تدبیر پشت سر گذاشته اند.

 

حجت الاسلام شکریان، اقتدار و عظمت امروز اسلام ناب را مدیون تلاش‌های علما و فقها در طول تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: مراجع عظام تقلید و رهبران فکری جامعه اسلامی نقش خود را به شایستگی در مقاطع مختلف تاریخی انجام داده اند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تضعیف جایگاه و قداست روحانیت در میان مردم را از اهداف مهم دشمنان نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: حضور در صحنه روحانیت سد محکمی در برابر توطئه های شوم دشمنان در دهه های اخیر بوده است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه حضور گسترده روحانیت در عرصه های دینی و فرهنگی را فراهم کرده است، گفت: امروز روحانیت باید نقش مهمی را در تاریخ حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اسلام ایفا کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات