۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۵۴۱۱۷
در افغانستان؛

کتاب سیره پیامبر در رهبری و انسان سازی منتشر شد

خبرگزاری رسا _ کتاب ‌«سیره پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در رهبری و انسان سازی» تألیف سالم الصفار در افغانستان به زبان پشتو ترجمه، چاپ و منتشر شد.
کتاب سیره پیامبر در رهبری و انسان سازی منتشر شد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «سیره پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در رهبری و انسان سازی» تألیف استاد «سالم الصفار» که از سوی «غلام انصاری» به فارسی ترجمه شده بود با نام «په مشرتابه او انسان سازی که نبوی سیرت» منتشر شد.

براساس این گزارش، این کتاب از سوی «اجرالدین اقبال» در افغانستان به زبان پشتو ترجمه و در 284 صفحه با تیراژ هزار نسخه به زینت طبع آراسته و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

این کتاب نوشته شیخ سالم الصفار است و گوشه‌هایی از زندگی پربرکت پیامبر عظیم شأن اسلام را مطرح کرده است و موضوع‌های اصلی کتاب پیرامون سیره و زندگی رسول اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و نیز تشکیل حکومت اسلامی، سیره نظامی، سیره اقتصادی، سیره مدیریتی، سیره رهبری و انسان سازی رسول الله(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است.

همچنین سیره پیامبرگرامی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در تعلیم و تربیت با توجه به علم امروزی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و در آن به برتری روش رسول اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در این مسایل و ناکارآمد بودن مسائل سیاسی، اقتصادی و مدیریت جهانی که غربیان داعی آن هستند از دیگر موضوعات این کتاب است.

شایان ذکر است، در پایان این کتاب، فصلی پیرامون حقوق بشر مطرح شده که حقوق بشر اسلامی را با حقوق بشر غربی مقایسه کرده و  برترى حقوق بشر اسلامی را نسبت به حقوق بشر جهانی ثابت کرده است./993/د102/ق

ارسال نظرات