۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۵۴۲۶۳
امام جمعه اردبیل:

منشأ بسیاری از انحراف‌ها گرفتاری در افراط و تفریط است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که هرگونه عنادورزی در برابر حکمیت پیامبر اسلام منجر به انحراف خواهد شد، گفت: منشأ بسیاری از اختلاف ها و انحراف ها دوری از سیره نبوی و گرفتاری در افراط و تفریط است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: رجوع به سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) بهترین فرصت به تعمیق وحدت در میان امت اسلامی است.

 

وی با بیان این‌که فرقه‌تراشی یکی از سیاست‌های دیرین استکبار علیه جهان اسلام در جهت عدم تحقق همدلی و انسجام مبان مسلمانان بوده است، خاطرنشان کرد: فرقه‌هایی چون وهابیت حتی به برخی از اصول مسلم و مشترک میان اهل سنت و شیعیان نیز با تردید و کتمان نگاه می کنند، در حقیقت وهابیت دوست دارد آبروی 1400 ساله اسلام را با همراهی استکبار پایمال کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که سیره و سنت نبی مکرم اسلام(ص) ضد وهابیت است، تصریح کرد: وجود مبارک پیامبر گرامی اسلامی مایه وحدت امت اسلامی است، در حقیقت محل رجوع امت اسلامی در هنگام اختلاف به سیره و سلوک پیامبر اکرم(ص) ضرورتی مهم و اساسی است.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که مسلمانان باید حکمیت سیره، گفتار و سنت پیامبر اسلام را از جان و دل قبول کنند و در برابر آن تسلیم باشند، گفت: هرگونه عنادورزی در برابر این حکمیت منجر به انحراف خواهد شد، در حقیقت منشأ بسیاری از اختلافات و انحرافات دوری از سیره نبوی و گرفتاری در افراط و تفریط است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از وهابیت به عنوان غده سرطانی عالم اسلام در برابر اصول وحدت‌آفرین سیره نبوی یاد کرد و گفت: وهابیت جز شرک و هوای نفس چیز دیگری را دنبال نمی‌کند، باید قبول کنیم که پیامبر مکرم اسلام (ص) منشور زندگی مسالمت‌آمیز را در مدینه تدوین کرد تا امت اسلامی و حتی مردمان سایر ادیان الهی در کنار هم زندگی کم دغدغه و کم حاشیه‌ای را داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌های روزافزون دشمنان نظام اسلامی برای براندازی نظام ولایی اظهار داشت: ملت ایران در طول سه دهه گذشته با انواع تحریم‌ها و تهدیدها مقابله کرده و عزت حقیقی خود را یافته است و اگر این تحریم‌ها سی سال دیگر نیز تداوم داشته باشد، ملت ایران تسلیم نظام سلطه نخواهد شد.

 

امام جمعه اردبیل گفت: ما در اوج محاصره دشمن توانسته‌ایم با استقامت عزت و سرمایه‌های به دست آمده را حفظ کنیم، این ملت دوران سخت‌تر و بسیار طاقت‌فرسا‌تر از وضعیت موجود را سپری کرده‌ و نیازی نیست که دشمن نگران وضعیت مردم ایران باشند، چراکه جز دشمنی افکار دیگری در سر ندارند.

 

وی در پایان با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام(ص) عبد خدا بودن، حفظ کرامت، عزت و رفتار همراه با عقلانیت را از جمله ویژگی‌های پیامبر نور و رحمت دانست و گفت: آن حضرت نه تنها عبد خالص خدا بود بلکه در هیچ مرحله‌ای از زندگی دچار هیجان و هوا و هوس نشد./935/پ201/س

ارسال نظرات