۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۵۴۶۰۳
آیت الله طبرسی:

آراسته شدن به شخصیت قرآنی ما را در مسیر تعالی قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تدبر در کلام الهی اشاره کرد و گفت: حرکت در مسیر کلام الهی ما را به سعادت و تعالی حقیقی می رساند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، صبح امروز در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در ساری، گفت: خدا را شاکریم که برگزاری این دوره از مسابقات نصیب استان ولایت مدار، شهید پرور و عالم پرور مازندران شده و فضای استان معطر و منور به قرائت و همایش قرآنی شده است.

 

وی با بیان این که در ایام بسیار مهم تاریخی قرار داریم، افزود: این روزها، ایام بسیار مهمی از نظر تاریخی و مناسبت‌های فراوانی برای مسلمانان و شیعیان است که مصادف با ولادت با سعادت سرسلسله موجودات، عصاره خلقت خاتم الانبیاء(ص) و ولادت امام صادق(ع)، رییس مذهب و هفته وحدت و آغاز دهه مبارکه فجر است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به گذشت سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: 22 بهمن ماه فرصتی است تا بار دیگر با حضور در راهپیمایی با شکوه با خدا، پیامبر اعظم(ص)، امام راحل و شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق دوباره کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر و تشکر از حضور همه میهمانان در این دوره از مسابقات افزود: آیت‌الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه کشور از افتخارات این مرز و بوم هم از حیث بیت و هم از نظر شخصیت حقیقی و حقوقی است که مقدمشان را خیرمقدم می‌گویم و حضور ایشان برای ما فرصت بسیار مغتنمی است. 

 

آیت الله طبرسی ضمن اشاره به ده هزار و 400 شهید مازندران، بیان کرد: جوانان پاک، خالص و ولایتمدار مازندران که با هیچ چشم‌داشت و توقعی لله فی الله فی سبیل الله از محیط آرام و صمیمی مهاجرت کردند و بیش از هزاران کیلومتر به غرب و جنوب رفتند و شربت شهادت را نوشیدند.

 

امام جمعه ساری، خاطرنشان کرد: قرآن کتاب دائمی و حضرت محمد(ص) پیامبر دائمی است و ما نمی‌توانیم این دو را وصف کنیم پیامبر بنده‌ای است که خدا بر او درود فرستاد و قرآن سفره خداوند است که هر کس به اندازه ظرفیت خود باید از آن استفاده کند.

 

وی افزود: مهم ترین پیام برگزاری این مسابقات قرآنی به دل و عمل به آن است؛ نباید تنها قرآن به سر شد بلکه باید آراسته به شخصیت قرآنی شویم و عمل به قرآن کنیم.

 

به گزارش خبرنگار رسا، در ادامه این مراسم از انیمیشن قرآنی و تمبر یادبود این دوره از مسابقات با حضور مسؤولان رونمایی شد و در حاشیه این مسابقات نمایشگاه قرآنی در حاشیه برگزاری این مسابقات با بیش از 15 غرفه به ارائه کتاب و نرم‌افزارهای قرآنی می‌پردازد.

 

گفتنی است، این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران و در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم با شرکت 450 نفر از منتخبان مراحل استانی از 9 الی 14 بهمن‌ماه در شهرستان ساری برگزار می‌شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات