۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۵۴۶۳۶
نماینده خبرگان رهبری:

دانشمندان ایرانی انحصار علمی غرب را شکسته‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل تربیت دانش‌آموزان نخبه، بصیر و اخلاق‌مدار را لازمه پویایی و تعالی نظام دانست و گفت: دانشمندان ایرانی انحصار علمی غرب را شکسته‌اند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي   امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در همایش تربیتی و بصیرتی دانش آموزان تیزهوشان استان با تأکید بر این‌که استقلال علمی و مهارتی لازمه اعمال نفوذ در عرصه‌های بین‌المللی است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین عوامل اقتدار نظام اسلامی، تولید علم و دانش در عرصه‌های مختلف بوده است.

 

وی با بیان این‌که دانشمندان جوان ایرانی انحصار علمی غرب را شکسته‌اند، خاطرنشان کرد: آیات قرآنی، احادیث و روایات متعدد بر اسلام تولید علم و دانش‌افزایی تأکید دارند، به عبارت بهتر دین مبین اسلام بر گسترش فضای علمی سفارش کرده و عزت انسان را در سایه داشتن علم می داند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که تربیت دانش‌آموزان نخبه، بصیر و اخلاق‌مدار لازمه پویایی، تعالی و عزت نظام اسلامی در سال‌های آتی است، تصریح کرد: دانش آموزان سرمایه های اصلی کشور هستند، در حقیقت سرمایه های انسانی و مغزهای متفکر ثروت هر جامعه ای محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که تربیت صحیح سرمایه های ارزشمند نظام در مدارس منجر به تولید علم و ثروت در جامعه خواهد شد، گفت: رهبری جهان در گرو داشتن علم است و هر ملتی که از علم بالاتری برخوردار باشد به همان میزان در هدایت و رهبری در جهان مؤثر است.

 

وی ادامه داد: البته در کنار دانش‌اندوزی بایستی بر بصیرت‌افزایی و اخلاق‌مداری دانش آموزان نیز توجه ویژه داشت، چراکه اخلاق و بصیرت از ضروریات وجود یک عالم سرزنده و پویا است، باید با ارتقای بصیرت و اخلاق بتوانیم از علم و دانش خود در فرصت مناسب استفاده کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این‌که باید قدر فرصت‌ها و زمان فعلی را دانست و برای تعالی نظام اسلامی بهره‌گیری کرد، تصریح کرد: کسانی پیروز هستند که از زمان و فرصت به نفع خود و جامعه خود سود برده اند، اگر امروز در پیچ تاریخی نظام فرصت را مغتنم ندانیم، ضرر خواهیم کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات