۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۵۵۱۵۲
نماینده خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی غرور مقدس را برای کشور به ارمغان آورد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سی و چهارمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی سراب با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برگزار شد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در یادواره شهدای طلبه و روحانی سراب که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد امیرالمومنین(ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هر کسی با قرآن و کلام الهی آشنا است، به فضلیت هایی که در قرآن بارها به آن تصریح شده، عاشق و عامل می شود.

 

وی از علم، تقوا، عدل، شهادت و هدایت به عنوان فضلیت های مورد اشاره قرآن کریم یاد کرد و با بیان احادیث و روایت های متعدد گفت: خداوند در قرآن علما را در ردیف خود قرار داده و اهل بیت عصمت و طهارت نیز علما را مورد تکریم قرار داده اند.

 

نماینده خبرگان رهبری علما را مسؤول دینداری و تدین در جامعه اسلامی دانست و افزود: اهل بیت همواره بر مرزداری و پاسداری علمای اسلامی در برابر فرهنگ ابلیسی و شیطانی تاکید کرده اند، در هر منطقه ای که خرافات و مسائل غیر دینی رواج یابد، علما و روحانیان آن منطقه مسؤولیت مستقیمی در این زمینه داشته و باید در درگاه الهی پاسخگو باشند.

 

نماینده ولی فقیه در اردبیل با بیان این‌که بار گناهان عوام بر دوش علمای آن قوم خواهد بود، تأکید کرد: عدل اسلامی اقتضا می کند که نباید در انتخابات و تبلیغات مختلف به فکر شکار میل انسان ها بود، بلکه باید حقیقت دین را در نظر گرفت.

 

امام جمعه اردبیل همچنین در بیان مقام شامخ شهدا ابراز داشت: شهدا مقام عندالهی را نزد درگاه ایزد منان دارند، از این رو شهادت آرزوی تمام معصومین اسلام بوده است. قطره خونی که از شهید بیرون می افتد به وجه خدا می نگرد و در کنار پیامبر و فرشتگان الهی آرام می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفکرات التقاطی وهابیت اظهار داشت: دین خدا با نیرنگ و ترور و خشونت تبلیغ نمی شود، بلکه با اخلاق و درستکاری و عدل و صداقت می توان اسلام را ترویج کرد.

 

وی تشکیل جامعه آرمانی را هدف نهایی اهل بیت و علمای اسلام عنوان کرد و افزود: جدایی دین از سیاست با تعالیم آسمانی اسلام منافات دارد، نمی توان بدون قدرت و حکومت به گسترش تعالیم دینی پرداخت و جامعه آرمانی با حاکمیت قوانین اسلامی میسر می شود.

 

نماینده خبرگان رهبری افزود: حکومت اردوغان نشانی از اسلام نداشته و تنها سرپوشی برای جلوگیری از وقوع انقلاب اسلامی در آن کشور است. از سوی دیگر اشغال قره باغ از سوی ارمنستان از سوی استکبار به منظور حفظ حکومت غیر اسلامی باکو برنامه ریزی شده است.

 

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به اهداف عالی انقلاب اسلامی و امام راحل گفت: ایران اسلامی اکنون به برکت انقلاب اسلامی به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته، انقلاب اسلامی غرور مقدس را برای کشور به ارمغان آورد و امروز صحنه هایی از این غرور آفرینی ها را شاهدیم./949/پ202/ب

ارسال نظرات