۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۵۵۶۵۹
عضو هیات علمی مؤسسه امام:

مردم خیانت گران اختلاف افکن را کنار می گذارند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به کارشکنی های هاشمی رفسنجانی در پذیرش قطعنامه از سوی امام و نوشیدن جام زهر، گفت: وی با همین شگرد امروز می خواهد جام زهر دوم را به رهبر معظم انقلاب بدهد.
حجت الاسلام روانبخش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری شب گذشته در حسینیه فرهنگیان مشهد گفت: انقلاب اسلامی یک فرآیند در جریان است و به یک زمان خاص محدود نمی شود و از آنجا که هر سه شاخصه انقلابی آن یعنی مردم، ایدئولوژی و مکتب و رهبری، دینی هستند، انقلابی اسلامی است.

 

وی اظهار داشت: مکتب انقلاب بر اساس مکتب اهل بیت(ع) یعنی امت و امامت بنیان گذاری شده است، رهبری آن مرجعی عالیقدر و مورد اعتماد مردم بوده و هست و مردم ایجادکننده آن نیز مسلمان و پیرو اهل بیت(ع) هستند.

 

حجت الاسلام روانبخش با طرح این سؤال که در مسیر انقلاب اکنون در کجا قرار داریم و تا چه حد شعارهای انقلاب تحقق یافته است؟ ابراز داشت: برخی معتقدند حضور حماسی هرساله مردم در راهپیمایی 22بهمن از روی عادت است که با وجود همه مشکلات باز هم به خیابان ها می آیند در حالی که مردم آگاهانه می آیند چرا که می دانند میان شعارها و واقعیت ها فاصله چندانی نمانده است؛ شعارها عملی شده هر چند تا رسیدن به هدف نهایی فاصله بسیار است.

 

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» از مهم ترین شعارهای انقلاب بود یعنی خودمان می خواهیم روی پای خود بایستیم و برای خود تصمیم بگیریم نه قدرت های شرق و غرب؛ چرا که تجربه نشان داده است هر انقلابی در دنیا که بر مبنای پشتیبانی شرق علیه غرب و به عکس صورت گرفته، شکست خورده است زیرا بالاخره این قدرت ها وقتی منافعشان اقتضا می کند با هم سازش می کنند و تنها قربانی در این میان ملت ها هستند از همین رو امام خمینی(ره) هر دو ابرقدرت شرق و غرب را کنار زده و تنها با اتکا به خداوند انقلاب کرد.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) وقتی انقلاب بزرگ تاریخ را رقم زد، ایران و روم دو ابرقدرت آن روز بودند اما ایشان تنها با تکیه بر خدا انقلاب کرد. خداوند می فرماید اگر می خواهی پیش بروی و پیروز شوی باید پایداری کنی هم تو و هم آنان که با تو هستند و این کار آسانی نیست.

 

حجت الاسلام روانبخش اضافه کرد: نشانه پایبندی ما به این شعار، همین فشارهایی است که در عرصه های مختلف تحمل می کنیمو همه دنیا هم می دانند ما به این شعار پایبند بوده و هستیم.

 

دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن تصریح کرد: از دیگر شعارهای مطرح انقلاب، «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» بود که این نیز در راستای شعار اول تا حد زیادی محقق شده است؛ امروز از نظر سیاسی دارای استقلال و اقتدار هستیم و نه تنها برای خود که برای جهان اسلام هم تصمیم می گیریم. امریکا اعتراف می کند که در عراق، سوریه، مصر و دیگر کشورهای منطقه بدون ایران نمی شود تصمیم گرفت.

 

وی گفت: از نظر استقلال نظامی نیز با این که در زمان طاغوت کاملا از نظر نیرو و امکانات وابسته بودیم، امروز در سایه انقلاب اسلامی نیروهای مسلح ما همه مستقل هستند و حتی به سایر کشورهای اسلامی هم کمک می کنند.

وی با اشاره به توان و قدرت بالای سلاح های ساخت ایران افزود: برای استقلال علمی نیز گام های بلندی برداشته ایم، امروز در صنعت نانو جزو چند کشور اول دنیا هستیم همچنین در مسائل هسته ای، فضا و پزشکی پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم به گونه ای که رشد علمی ایران 11 برابر رشد دنیاست. رهبر معظم انقلاب دست جمعیت نخبه جوان را گرفته و به سوی قافله علم پیش می برد.

 

تنها راه رسیدن به استقلال اقتصادی عبور از گردنه علم است

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: از نظر اقتصادی نیز تنها راه رسیدن به استقلال، عبور از گردنه علم است؛ امروز کشورهای غربی پول علم شان را از کشورهای صادرکننده می گیرند یعنی هم کالا می گیرند و هم پول.

 

حجت الاسلام روانبخش، هدف از فشارها و تحریم ها را جداکردن مردم از نظام دانست و گفت: مزدوران داخلی هم در تلاش هستند تا با اختلاف افکنی ها و کارشکنی ها زمینه اثرگذاری هر چه بیشتر این تحریم ها را فراهم کنند.

 

هاشمی با شگرد سال های جنگ در پی نوشاندن جام زهر دوم به رهبری است

وی با اشاره به کارشکنی های هاشمی رفسنجانی در پذیرش قطعنامه از سوی امام و نوشیدن جام زهر، ابراز داشت: وی با همین شگرد امروز می خواهد جام زهر دوم را به رهبر معظم انقلاب بدهد؛ از یک سو فشارهای اقتصادی را بزرگنمایی می کند و ازسوی دیگر اوضاع کشور را بحرانی جلوه می دهد تا بگوید راهی جز دولت وحدت ملی وجود ندارد که در سایه آن هم با امریکا رابطه داشته باشیم و هم مسائل هسته ای رفع شود.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبری نیز در دیدار اخیر خود با تیم اقتصادی دولت و مجلس، نشان دادند که نسبت به این توطئه ها هوشیاری کامل دارند و اتمام حجت کردند. ایشان فرمودند «شرایط حرکت امروز ما مانند کامیونی است که در یک جاده برفی به سمت قله در حرکت است نه می تواند ترمز کند و نه می تواند گاز بدهد چرا که در هر دو صورت سقوطش حتمی است بنابراین تنها راه، حفظ سرعت فعلی است. اختلاف ها و تندروی ها را کنار بگذارید به یکدیگر کمک کنید، فشار دشمن هست ولی اینگونه نیست که هیچ راه حلی نداشته باشد».

 

مردم خیانت گران اختلاف افکن را کنار می گذارند

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تأکید کرد: آنها که این روزها در مجلس بر سر و کله هم می زنند بدانند هر دو از چشم مردم می افتند، مردم مسیر انقلاب را رها نمی کنند و نمی گذارند سرمایه اندوخته شان توسط فرصت طلبان به هدر رود؛ مردم خیانت گران اختلاف افکن را به خوبی می شناسند و قطعا به آنان بازگشت نخواهند داشت./930/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات