۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۵۸۷۹

چند خبر فرهنگی از حوزه علمیه خراسان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشنواره علمی، ادبی و هنری اندیشه‌های امام و رهبری و تمدید زمان ثبت نام مسابقات نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از فعالیت‌های جدید دفتر فرهنگی‌تربیتی حوزه علمیه خراسان است.
حوزه علميه خراسان

حجت‌الاسلام محمدرسول رمضانی، مسؤول دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد به اعلام فراخوان جشنواره علمی، ادبی و هنری اندیشه‌های امام و رهبری اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف خلق آثار هنری و ادبی توسط طلاب، بسترسازی استفاده از ابزار هنر در خدمت به اعتلای فرهنگ دین مبین اسلام و کشف و پرورش استعدادها در خصوص معرفی دین در قالب هنر و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: رسالت حوزه و بایستگی‌های حوزه و بیداری اسلامی، موضوعات بخش عمومی و اندیشه‌های امام(ره) و رهبری، موضوع بخش ویژه فراخوان جشنواره است.

 

وی در خصوص قالب ارسال آثار گفت: آثار ارسالی باید در دو بخش ادبی شامل مقاله، کتاب، داستان، شعر، قطعه ادبی،‌ فیلم‌نامه نویسی، نمایش‌نامه‌ نویسی و پک جملات قصار (از امام و رهبری و در مورد امام و رهبری) و بخش هنری‌تجسمی شامل خوشنویسی، طراحی، کاریکاتور، نقاشی، تذهیب، منبت و معرق کاری، عکاسی، گرافیک، انیمیشن، فیلم کوتاه، مستند و وبلاگ، با رویکرد اندیشه‌ها، شخصیت و منش اخلاقی و سیاسی امام و رهبری باشد.

 

حجت‌الاسلام رمضانی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 15 اسفند ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره، واقع در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، دفتر فرهنگی‌تربیتی ارسال نمایند.

 

وی همچنین به تمدید مهلت ثبت نام مسابقات نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اشاره کرد و اظهار داشت: این مسابقات که به منظور شناسایی، تشویق و ارج‌نهادن به تلاش طلاب حوزه‌های علمیه نسبت به برنامه‌های قرآن و حدیث برگزار می‌شود، تا 25 بهمن‌ماه تمدید شد.

 

وی در خصوص موارد آزمون اظهار داشت: در بخش نهج‌البلاغه، ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه بر اساس نهج‌البلاغه مرحوم دشتی و در بخش صحیفه سجادیه، ترجمه واژگان و مفاهیم دعای اول تا 20 صحیفه سجادیه بر اساس شرح آیت‌الله ممدوحی خواهد بود.

 

گفتنی است، طلاب علاقه‌مند می‌توانند از طریق وب سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی WWW.HOZEHKH.COM و از قسمت پرتال طلاب نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند؛ آزمون در تاریخ 10 اسفندماه برگزار خواهد شد./932/ت302/پ

ارسال نظرات