۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۵۶۰۴۴
همزمان با دهه فجر؛

از مقام علمی و انقلابی آیت الله نظری تجلیل شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر از مقام علمی و انقلابی آیت الله نظری خادم الشریعه تجلیل به عمل آمد.
آيت الله نظري خادم الشريعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، در آستانه یوم الله 22 بهمن و با حضور علما، روحانیان و مسؤولان استان از مقام علمی و انقلابی آیت الله نظری خادم الشریعه تجلیل شد.

 

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران در این مراسم با تجلیل از خدمات انقلابی آیت الله نظری خادم الشریعه در نهضت انقلاب اسلامی و همراهی با امام خمینی (ره) گفت: نهضت عظیم انقلاب با همراهی علما و روحانیت شیعه به پیروزی رسید.

 

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه ملت است، ادامه داد: ملت ایران اسلامی با رهبری روحانیت آگاه و بصیر در برابر حکومت منحوس پهلوی ایستادند و پیروز شدند.

 

وی حس آزادی را یکی از دستاوردهای مهم و برجسته انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب عظیم اسلامی زمینه استقلال و آزادی ملت ایران را فراهم کرد و این یک نعمت بزرگی است که به برکت انقلاب عظیم ایران به وجود آمده است.

 

استاندار مازندران با اشاره به این که امروز ملت های آزاده دنیا با الگو گیری از انقلاب ملت ایران در برابر حکام دیکتاتور ایستادگی کردند، ادامه داد: بیداری اسلامی که امروز در جهان شاهد آن هستیم به برکت انقلاب عظیم اسلامی ایجاد شده است.

 

طاهایی به نقش تأثیرگذار روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: نهضت عظیم انقلاب با رهبری مرجعیت دینی و حضور گسترده روحانیت به پیروزی رسید.

 

نماینده عالی دولت در مازندران، آیت الله نظری خادم الشریعه را شخصیتی کم نظیر توصیف کرد و با بیان این که این عالم برجسته در دوران نهضت انقلاب اسلامی همراه و یار امام راحل بودند، تصریح کرد: این شخصیت مبارز و انقلابی در دوران خفقان و محدودیت رژیم پهلوی نام و رساله امام خمینی (ره) در بالای منبر در میان مردم بیان می کردند که این نشان دهنده روحیه مبارزاتی و انقلابی وی است.

 

وی به چاپ کتاب روزشمار انقلاب اسلامی از سوی مرکز بررسی های اسناد تاریخی وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: در این کتاب دو جلدی اسناد بسیاری از ساواک در خصوص فعالیت های مبارزاتی آیت الله نظری خادم الشریعه آمده است.

 

طاهایی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که امروز نظام اسلامی به برکت حضور در صحنه ملت ایران اشاره در دنیا عزت و عظمت دارد، بیان داشت: پیشرفت های گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی موجب تعجب دشمنان اسلام و انقلاب شده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات