۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۵۶۴۹۳
از سری برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا؛

نشست مدیران کل ارشاد سراسر کشور در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مدیران کل فرهنگ وارشاد اسلامی سراسر کشور از سری برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) صبح امروز 25 بهمن در مشهد آغاز به کار کرد.
نشست مدیران کل ارشاد سراسر کشور در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، سید جواد جعفری، دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) صبح امروز 25 بهمن در گردهمایی مدیران کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور با اشاره به برنامه ریزی محوری برنامه های ملی، بین المللی و مردمی جشنواره امام رضا اظهار داشت: برگزاری جشن های دهه کرامت یکی از بخش های مردمی این جشنواره است که هر ساله حول محورهای حرم اهل بیت (ع) و برنامه‌های فرهنگی، هنری، سینمایی، رسانه‌ای و هنرهای تجسمی مبتنی با تعالیم این بزرگواران و از جمله امام رضا(ع) اجرا می شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از برگزاری 82 برنامه ملی در یازدهمین جشنواره در 31 استان کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته 80 سازمان داخلی برنامه‌های جشن میلاد را اجرا کردند و درسال آینده 48 کشور از سراسر دنیا در 186 نقطه برنامه جشن‌های میلاد را در بخش‌های تخصصی و عمومی در حوزه سیره اهل بیت(ع) و امام رضا (ع) برگزار می کنند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) آثار ارائه شده به جشنواره امام رضا (ع) را 580 هزار اثر بیان کرد و تصریح کرد: این آثار در قالب مطبوعات، کتاب محصولات سینمایی و فضای مجازی است که در جامعه عرضه شده است.  

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)درباره اهداف برگزاری این جشنواره گفت: بهره گیری از آثار فاخر و استفاده از ابزارهای هنری، فرهنگ و معارف و آموزه های ناب و غنی رضوی به عنوان یک اصل مهم در راستای تبیین و نهادینه شدن کلام و سیره این امام همام از اهداف برگزاری این جشنواره است.

جعفری یکی دیگر از اهداف بنیاد بین المللی امام رضا (ع) را موضوعات تخصصی سیره امام هشتم (ع) دانست و افزود: این برنامه ها به گونه ای برنامه ریزی شده است تا هر قشری از مردم بتوانند در برنامه تخصصی خود ازطب امام رضا (ع) تا بحث‌های علمی ایشان از کلام امام رضا(ع) استفاده کنند.

وی با بیان این که جشنواره امام رضا(ع) با استقبال از قدمگاه امام رضا(ع) از شلمچه و شروع برنامه ها از قم و اختتامیه جشنواره در مشهد و با هدف گسترش جشن های مردمی در روستاها و شهرستان ها برگزار می شود، گفت:  تولید آثار فاخر و افزایش سطح کیفی تولیدات در بخش های مختلف از جمله رویکردهای یازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است./934/پ202/ب 

ارسال نظرات