۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۵۷۲۳۷

گردهمایی ائمه جماعات مساجد و ادارات زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش هم اندیشی ائمه جماعات مساجد و ادارات دولتی شهر زنجان با حضور نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجتالاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در همایش ائمه‌ جماعات زنجان، با تأکید بر رسالت خطیر روحانیت در مواجهه با ناتوی فرهنگی استکبار جهانی اظهار داشت: حوزه های علمیه و خاص روحانیت وظیفه‌ای حساس و مهم در مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به این‌که روحانیت شیعه همواره مورد وثوق و اعتماد ملت بوده‌اند، افزود: این جایگاه به سادگی حاصل نشده است، چراکه در طول تاریخ حوزه های علمیه، مراجع عظام، علما و روحانیان همواره با حفظ استقلال به دنبال تأمین مصالح اسلام و منافع ملت بوده اند.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که حوزه های علمیه در خط مقدم مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان قرار دارند، گفت: طلاب و روحانیان می‌توانند با تعامل، هم اندیشی و تبادل افکار و تجربه‌های تبلیغی، در راستای جذب مردم به فرهنگ دینی و ایجا مصونیت در جامعه در مواجهه با توطئه های فرهنگی و اعتقادی دشمن نقش‌آفرینی کنند.

 

حجتالاسلام والمسلمین خاتمی جذب اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان به مساجد و اماکن متبرکه و مشارکت عمومی در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و دینی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: دشمنان امروز بنیان خانواده های ایرانی را هدف قرار داده اند، برای تحکیم بنیان خانواده، اصلاح فرهنگ غلط باید از خود اشخاص شروع شود.

 

وی توجه روحانیت به سبک زندگی اسلامی را مقدمه تأثیرگذاری تبلیغی در این عرصه دانست و تصریح کرد: موضوع سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده به اندازهای مهم و ضروری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر توجه همگان به این مسأله تأکید داشته‌اند، از این رو یکی دیگر از رسالت‌های امروز روحانیت تبلیغ و تبیین مصادیق سبک زندگی اسلامی برای عموم است.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که هیچ رسانه‌ تبلیغی نمی تواند جایگزین منبر مساجد شود، گفت: منبر به واسطه ایجاد تعامل چهره به چهره از جایگاه ویژه و اثرگذاری مهمی برخوردار است، هر چند نباید طلاب و روحانیان از فرصت های تبلیغی جدید به ویژه در فضای مجازی غافل شوند.

 

حجتالاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به این‌که کار فرهنگی یک روزه جواب نمی دهد، گفت: هزینه در امور فرهنگی عین سرمایه گذری است، اصلاح فرهنگ غلط باید گام به گام برنامه‌ریزی شده پیش رود، نباید انتظار داشت که فرهنگ غلط رایج در برخی از بخش ها یک شبه اصلاح شود./9351/پ202/س

ارسال نظرات