۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۵۷۴۵۳

یکصدمین سالگرد ولادت شهیدان غفاری و مدنی گرامی داشته شود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه خارج کشور بر گرامیداشت یکصدمین سالگرد ولادت شهیدان آیت الله غفاری و آیت الله مدنی در زادگاه آن علمای مجاهد تأکید کرد.
حجت الاسلام حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسینی قمی، رییس حوزه های علمیه خارج کشور، امروز در یادواره شهیدان آیت الله مدنی و آیت الله غفاری در آذرشهر بر ضرورت برگزاری یادواره‌های شهدا در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به زنده نگه داشتن راه و هدف شهدا نیاز است.

 

وی با بیان این‌که یادواره‌ها شهدای حرکتی ارزشی فرهنگی در راستای شناخت جایگاه، شأن و نقش شهدا در عزت، اقتدار و تعالی نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره های مردمی شهدا نوعی تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا و تأکیدی دوباره بر اصول انقلاب اسلامی و شهدای نهضت خمینی(ره) است.

 

رییس حوزه های علمیه خارج کشور با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران به برکت مجاهدت شهدا به ویژه شهدای روحانی به ثمر رسیده است، تصریح کرد: شهید آیت الله غفاری که بر اثر شکنجه‌های ساواک و شهید مدنی که به دست منافقان به شهادت رسیدند، افتخاری بزرگ برای منطقه آذربایجان و آذرشهر محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان این‌که همگان در قبال ترویج آرمان، هدف و جانفشانی شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان غفاری و مدنی رسالتی خطی بر عهده داریم، افزود: رسانه ملی به علت دارا بودن مخاطبان زیاد و اثر بخشی در جامعه، وظیفه سنگینی در تبیین فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه دارد.

 

رییس حوزه های علمیه خارج کشور در ادامه بر گرامیداشت یکصدمین سالگرد ولادت شهیدان آیت الله غفاری و آیت الله مدنی در زادگاه آن علمای مجاهد تأکید کرد و گفت: یکصدمین سالگرد ولادت شهید آیت الله مدنی و شهید غفاری نزدیک است، از مسؤولان استانی و شهرستان آذرشهر انتظار داریم همایشی در شأن آن علمای مجاهد برگزار کنند.

 

حجت الاسلام حسینی قمی خواستار برگزاری همایش ملی این دو شهید بزرگوار در زادگاهشان شد و تصریح کرد: برگزاری چنین همایشی موجب می شود تا نسل سوم انقلاب اسلامی با آرمان ها و مجاهدت های آن بزرگان عرصه علم و عمل بیشتر و بهتر آشنا شوند، که متأسفانه تاکنون اقدامی در خور شأن در این زمینه صورت نگرفته است.

 

گفتنی است، آیت‌الله حسین غفاری در تابستان سال 1335هجری قمری برابر با سال 1293هجری شمسی در در بخش دهخورقان شهرستان آذرشهر از توابع استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد که سرانجام در زندان براثر شکنجه و فشارهای وارده در تاریخ ششم دی‌ماه 1353 به شهادت رسید.

 

همچنین شهید آیت الله سیداسدالله مدنی در سال 1293هجری شمسی در شهرستان آذرشهر چشم به جهان گشود و در نهایت در سال 1360 به دست منافقان کوردل در محراب نماز جمعه تبریز به شهادت رسید./935/پ202/س

 

ارسال نظرات