۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۵۸۰۸۸

مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی مطبوعات برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد.
اختتاميه نوزدهمين جشنواره بين‌المللي مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی صبح امروز سه شنبه هشتم اسفند ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در این مراسم محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خبرنگاری را حساس ارزیابی کرد و گفت: خبرنگاران باید خلاقیت و ابتکار داشته باشند و با ایمان، عشق، دانش و تجربه دست به دست هم دهند تا بتوانند کارهای برتری انجام دهند.

وی با اشاره به این‌که رسانه‌های ما در یک رقابت جدی با رسانه‌های خارجی هستند اظهار داشت: انفجارهایی که در سوریه انجام شده از سوی  رسانه‌های خارجی به‌صورت دیگری منعکس می‌شود.

همچنین محمد جعفر محمد زاده، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: هدف از برگزاری جشنواره سالیانه و در کنار آن جشنواره‌های فصلی، توسعه کیفی رسانه و دستیابی به رسانه‌هایی متناسب با تجربه گرانسنگ بیش از صد و پنجاه ساله مطبوعات کشور، پشتوانه بی‌بدیل فرهنگی و تمدن ایران اسلامی، آموزه‌های روشنگر اسلام در حوزه اخلاق و فقه رسانه و روزنامه‌نگاری بومی و مورد انتظار مخاطب مسلمان ایرانی است.

وی عنوان داشت: فراخوان آثار در این نوبت از جشنواره، شامل موضوعات و زمینه‌های گوناگونی همچون؛ سرمقاله و یادداشت، مقاله سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، گزارش خبری و غیر خبری، عکس خبری و غیر خبری، مصاحبه، خبر، تیتر، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور، صفحه آرایی و مقالات تخصصی است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در این جشنواره در مجموع 14 هزار و 309 نفر شرکت داشته‌اند ابراز داشت: آثار برتر این جشنواره حاصل داوری روزنامه‌نگاران مجرب و استادان علوم ارتباطات دانشگاه‌های کشور است که بر پایه معیارهایی مشخص و در چارچوب دستگاه سنجشی منسجم به بررسی انتقادی آثار رسیده و گزینش آنها اقدام کرده‌اند.

لازم به‌ذکر است، در این مراسم از برگزیدگان محورها و بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی با اهدای جوایز تقدیر و تجلیل شد./956/پ202/پ

ارسال نظرات