۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۵۸۴۶۶
محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام:

شیوه‌ مبارزاتی مرحوم منذر با فرق انحرافی، نقد محتوایی و اثبات رابطه آنها با بیگانگان بود

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به شیوه‌های مبارزاتی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی با فرق ضاله و انحرافی، گفت: نخستین شیوه مبارزاتی آن مرحوم نقد محتوایی و در مرحله دوم به اثبات رابطه آنها با بیگانگان می‌پرداخت.
علي اكبر مهدي پور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر مهدی‌پور محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های بارز مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی، گفت:‌ تحقیق و پژوهش‌های آن مرحوم در راستای پاسخ به شبهات دینی بود.
وی با بیان این‌که چهارصد سایت وهابی و 4 هزار و پانصد رسانه مسیحی در حال حاضر به شبهه افکنی می‌پردازند، ابراز کرد:‌ مرحوم ابوالحسنی در چنین شرایطی با هجمه‌ها و شبهات مبارزه می‌کرد و جزو افراد موفق در این عرصه بود.
محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی با تحقیق و پژوهش‌های فراوان جزو محدود افرادی بود که توانست دقیق و علمی به شبهات پاسخ داده و از مکتب اهل بیت(ع) دفاع کند.
حجت الاسلام مهدی‌پور با اشاره به مبارزات علمی مرحوم ابوالحسنی با فرق ضاله به ویژه وهابیت، گفت: آن مرحوم در این عرصه تلاش‌های فراوانی کرد و با تألیف کتاب‌هایی ارزشمند آثار و برکات گرانبهایی از خود به یادگار گذاشت.
وی دفاع از دین و مکتب تشیع را از دیگر ویژگی‌های مثبت مرحوم ابوالحسنی خواند و اظهار کرد:‌ آن مرحوم دفاع عالمانه‌ای از دین داشت و اقدامات مؤثری را در زمینه حقانیت مکتب اهل بیت(ع) انجام داد.
محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به شیوه‌های مبارزاتی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی با فرق ضاله و انحرافی، گفت: نخستین شیوه مبارزاتی آن مرحوم نقد محتوایی و در مرحله دوم به اثبات رابطه آنها با بیگانگان می‌پرداخت.
حجت الاسلام مهدی‌پور با استناد به روایات مقام علما را از مجاهدان بالاتر دانست و اظهار کرد: دلیل  فضیلت علما به خاطر پاسداری از دین مردم است و مرحوم ابوالحسنی در این راه پیشگام بود و با تربیت شاگردان و فرهنگ سازی که انجام داد امیدواریم راه آن مرحوم ادامه پیدا کند./927/پ202/پ
ارسال نظرات