۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۵۸۵۲۷
حجت الاسلام رهدار:

دغدغه عضو هیأت علمی‎شدن به «هجرت علمی» آسیب زده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه فتوح اندیشه گفت: «هجرت علمی» در گذشته ها عامل پیشرفت علم و تولید علم بود، ولی در حال حاضر «هیأت علمی» شدن در دانشگاه ها مانع بزرگی برای هجرت علمی و تولید علم شده است.
حجت الاسلام رهدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد رهدار، مدیر مؤسسه فتوح اندیشه، امروز در همایش اساتید و هیأت علمی روحانی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تولید علم و جنبش نرم افزاری یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر انقلاب اسلامی است.

 

وی گفت: منابع علمی در حوزه و دانشگاه کمتر و پایین تر از سطح نیازهای انقلاب است؛ یعنی اگر کسی در بهترین شرایط استفاده از تمامی منابع نیز باشد، باز هم‌تراز با انقلاب اسلامی نخواهد بود و آنان که چه از نظر فکری و چه از نظر عملی و علمی برای انقلاب اسلامی مفید بوده اند، قطعاً به منابع موجود اکتفا نکرده اند.

 

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه و دانشگاه و خاص روحانیت گفت: انقلاب اسلامی علاوه بر نیازهای مادی به نیازهای معنوی بشر نیز توجه دارد، اما منابع موجود در دست ما جوابگوی بخش دوم نیازهای انقلاب نیست.

 

حجت الاسلام رهدار با ابراز تأسف از این‌که تلاش چشمگیری برای بازخوانی کتب موجود در جهان اسلام و مذهب شیعه نشده است، گفت: متأسفانه هیچ برنامه و طرحی برای ارتباط دانشگاه ها با شخصیت های بزرگ جهان اسلام وجود ندارد.

 

این محقق علوم اسلامی با انتقاد از دور بودن برخی از علمای حوزوی از منابع و کتب عربی گفت: تغییر زبان تدریس از عربی به فارسی آفت بزرگی برای پیشرفت حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام رهدار در ادامه با تشریح نسبت علم با ثروت، مسأله «هجرت» را لازمه تولید علم دانست و عنوان کرد: «هجرت علمی» در گذشته ها عامل پیشرفت علم و تولید علم بود، ولی در حال حاضر «هیأت علمی» شدن در دانشگاه ها مانع بزرگی برای هجرت علمی و تولید علم شده است.

 

گفتنی است، همایش به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با حضور روحانیان، مسؤولان و معاونان نهاد رهبری در دانشگاه های استان برگزار شد./935/پ202/س

 

 

ارسال نظرات