۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۵۸۵۳۱
در تبریز؛

کارگاه دانشجویی «گفتمان رهبری؛ گفتمان برتر» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه فعالان فرهنگی سیاسی دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان شرقی با عنوان «گفتمان رهبری؛ گفتمان برتر» در تبریز برگزار شد.
آيت الله سيد علي خامنه اي رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارگاه آموزشی فعالان فرهنگی سیاسی دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان شرقی امروز با عنوان «گفتمان رهبری؛ گفتمان برتر» با حضور نمایندگانی از دانشگاه های تبریز، علوم پزشکی، صنعتی سهند، هنر اسلامی، آزاد اسلامی، پیام نور، شهید مدنی آذربایجان، علمی کاربردی، مرند و بناب در تبریز برگزار شد.

 

حجت الاسلام احمد رهدار، مدیر مؤسسه فتوح اندیشه با بیان این‌که با قرار دادن بیانات رهبری در کنار هم، مسؤولیت دانشجویان برای گفتمان سازی در زمینه انقلاب اسلامی آشکار می شود، اظهار  داشت: در آستانه پیروزی انقلاب سه تئوری کلان مدیریت دینی داشتیم. تئوری اول «نظارت فقیه» بود که در آن رسالت فقیه نظارت بر دستگاه سیاسی بود که تذکر، هجرت و تحصن به عنوان اعتراض در این نوع تئوری دیده می شد که فقیه شاخص این نظریه آیت الله خویی بود.

 

حجت الاسلام رهدار درخصوص تئوری دوم گفت: «وکالت فقیه» تئوری دومی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد که فقیه حاکم توسط مردم انتخاب می شد و موکل‌(مردم) هر وقت می خواست می توانست وکیل را عزل کند که البته تئوری مطرح شده دوم هیچ گونه سابقه فکری در حوزه علمیه نداشت و ریشه اش در فلسفه سیاسی جدید غرب بود.

 

مدیر مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه «ولایت فقیه» را به عنوان سومین تئوری خواند و توضیح داد: در این نظریه رسالت فقیه فقط در تذکر دادن نیست، بلکه اقدام جهت تأسیس حکومت و دخالت حکومتی از مبانی فکری این نظریه سوم است.

 

حجت الاسلام رهدار امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را چهره شاخص این نظریه معرفی کرد و اظهار داشت: بعد از رحلت امام خمینی(ره)، آیت الله خامنه ای تکامل بخش این نظریه بوده است که به حق ایشان توانسته‌اند عزت و اقتدار جهان اسلام را احیا کنند.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم تصریح کرد: سهم عمده ای از محقق شدن گفتمان سازی فرهنگی صحیح در جامعه بر دوش فعالان دانشجویی کشور است، رسالتی که امروز دانشجویان در عرصه ترویج گفتمان رهبری به عنوان گفتمان برتر بر عهده دارند، قابل مقایسه با گذشته نیست./935/پ202/س

 

ارسال نظرات