۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۵۸۶۲۸

دور جدید فتنه‎انگیزی شیخ سلفی در لبنان

خبرگزاری رسا ـ شیخ سلفی لبنانی که به مخالفت با حزب الله و ایجاد فتنه مذهبی روی آورده است، دیروز با همکاری طرفدارانش فضایی از تنش را در شهر صیدا در جنوب لبنان ایجاد کرد.
احمد الاسير، شيخ سلفي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الاسیر، شیخ سلفی لبنانی که با حمایت مالی خارجی به آموزش مسلحانه جوانان تندروی لبنانی در شهر صیدا مشغول شده است و هر از چند گاهی، اوضاع این شهر را به بهانه‎های مختلف ناآرام می‎کند، دیروز فضایی از تنش را در صیدا ایجاد کرد.

 

وی و طرفدارانش که از چند روز پیش دور جدید فتنه انگیزی و تحرکات مسلحانه‎ای را در منطقه عبرا در شرق شهر صیدا آغاز کرده‎اند، با مخالفت شدید شیخ ماهر حمود امام جماعت مسجد القدس صیدا و هشدارهای حزب الله لبنان در خصوص دامن زدن به فتنه‎های مذهبی مواجه شدند.

 

الاسیر و طرفدارانش دیروز تهدید کرده بودند که به سمت آپارتمان‎های مسکونی در منطقه عبرا خواهند رفت که متعلق به حزب الله است.

 

این شیخ سلفی بعد از ظهر دیروز در مسحد بلال بن رباح تحصنی برگزار کرد. این تحصن درپی آن برگزار شد که ارتش تصمیم گرفت تحرکات الاسیر و طرفدارانش را در اطراف این مسجد محدود کند. الاسیر همچنین خواهان برگزاری تحصن دیگری در ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلی در محل موسوم به "مربع امنیتی" محوطه مسجد بلال شد.

 

در حالی که وی همواره در صف اول تحرکات قرار می‎گرفت، دیروزی در انتهای تحصن کنندگان حضور داشت.

 

بنابر این گزارش، الاسیر و طرفدارانش قبل از بازگشت به داخل مسجد تلاش کردند که به مرکز ایست و بازرسی ارتش لبنان نزدیک شوند. مراکز ایست و بازرسی ارتش لبنان همه کسانی را که وارد مسجد بلال شدند، مورد بازرسی بدنی قرار داد.

 

در همین حال، دفتر الاسیر این خبر که وی خواستار برگزاری تحصن برابر مجتمع الزهرا (ع) در صیدا شده است را تکذیب کرد.

 

یگان‎های ارتش لبنان مستقر در منطقه عبرا به ویژه در اطراف مسجد بلال بن رباح به خبرنگاران و تصویر برداران حاضر در محل اجازه ندادند که وارد منطقه عبرا شوند.

 

شورای امنیتی شاخه جنوب لبنان نیز با برگزاری نشستی تأکید کرد: توافق شده است که تحصن الاسیر به داخل مسجد بلال بن رباح محدود باشد.

 

وزیر کشور لبنان نیز در همین راستا به الاسیر هشدار داده بود که در صورت هرگونه حرکت مسلحانه با برخورد قاطع ارتش و نیروهای امنیتی مواجه خواهد و هیچ کس حق ندارد امنیت شهر صیدا را به هم بزند./980/ب103/د

ارسال نظرات