۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۵۸۹۴۰

تدابیر امنیتی شدید ارتش لبنان در صیدا همزمان با تحصن طرفداران شیخ سلفی

خبرگزاری رسا ـ ارتش لبنان، تدابیر شدید امنیتی را امروز و همزمان با تحصن طرفداران شیخ سلفی افراطی در شهر صیدا اتخاذ کرد.
لبنان

 

به گزارش رسا به نقل از پایگاه خبری المنار، ارتش لبنان در شهر صیدا همزمان با تحصن احمد الاسیر، شیخ سلفی لبنانی و طرفدارانش که به مخالفت با حزب الله و ایجاد فتنه مذهبی روی آورده‌اند تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرده است.

 

حدود 300 تن از جمله احمد الاسیر، امروز در میدان النجمه در مرکز شهر صیدا تحصن کرده‌اند و ارتش جلوی تحصن آنها در میدان الکرامه را گرفته است.

 

احمد الاسیر و طرفدارانش قرار بود که در میدان الکرامه در ورودی جنوبی شهر صیدا تحصن کنند.

 

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی و ارتش لبنان در آستانه تحصن امروز احمد الاسیر و طرفدارانش در همه مناطق صیدا و به ویژه در منطقه عبرا مستقر شده‌اند.

 

این در حالی است که تحصن دیروز آنان در منطقه عبرا نیز با تدابیر و اقدامات امنیتی شدید ارتش همراه بود که تحصن کنندگان را محاصره کرده بودند و این تحصن بدون هیچ گونه حادثه امنیتی پایان یافت.

 

الاسیر و طرفدارانش تهدید کرده بودند که به سمت آپارتمان‎های مسکونی متعلق به حزب الله در منطقه عبرا خواهند رفت.

 

شیخ احمد الاسیر با حمایت مالی خارجی به آموزش مسلحانه جوانان تندروی لبنانی در شهر صیدا مشغول شده است و هر از چند گاهی، اوضاع این شهر را به بهانه‎های مختلف ناآرام می‎کند.

 

وزیر کشور لبنان نیز در همین راستا به الاسیر هشدار داده است که در صورت هرگونه حرکت مسلحانه با برخورد قاطع ارتش و نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و هیچ کس حق ندارد امنیت شهر صیدا را به هم بزند./980/ب101/د

ارسال نظرات