۰۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۶۰۴۵۵
امام جمعه اردبیل:

نظر شورای نگهبان فصل الخطاب نتایج انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی نظر شورای نگهبان را فصل الخطاب نتایج انتخابات دانست و گفت: هیچ کس حق ندارد به نام مردم و با هزینه کردن اراده ملی این نهاد را زیر سؤال ببرد، از سوی دیگر امنیت تنها با عمل و احترام به قانون به دست می آید و اگر همه در زمان انتخابات به قانون تمکین کنند هیچ موضوع و مسأله خاصی در کشور پدید نمی آید.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در نخستین خطبه نماز جمعه سال جدید با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال 1392 اظهار داشت: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی هر دو نیازمند وحدت٬ ولایت‌مداری و اراده ملی ملت ایران برای غلبه بر دشمنان نظام اسلامی است.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر قطع وابستگی به درآمدهای نفتی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان از ره‌آورد تحریم های اقتصادی و راه اندازی جنگ روانی به دنبال مقاصد شوم سیاسی هستند، بایستی با اتخاذ استراتژی ولایی توصیه ها مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را تحقق بخشیم.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به نقش مهم مردم در تحقق مطالبات رهبری تصریح کرد: مردم هم در صحنه اقتصادی و هم در صحنه سیاسی باید به دنبال خلق حماسه ای دیگر در سال 1392 باشند، دشمن به دنبال افزایش تحریم ها برای حضور حداقلی مردم در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه است، نباید اجازه داد دشمنان به برنامه های خصمانه خود امیدوار باشند.

 

وی با بیان این که صحنه انتخابات صحنه ای مهم و سرنوشت ساز برای ملت ایران است، تصریح کرد: آنچه که در انتخابات خرداد ماه اهمیت دارد حضور گسترده و پر شور مردم در آن است، دشمنان به این انتخابات چشم دوخته و امیدوار به عدم مشارکت مردم در این صحنه سیاسی هستند، غافل از این‌که ملت ایران همان مردمی هستند که در اوج فشارهای اقتصادی در حماسه 22 بهمن سال گذشته حاضر شدند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مردم بار دیگر با حضور حماسی خود در پای صندوق های رأی دشمنان نظام اسلامی را مأیوس خواهند کرد، گفت: انتظار داریم نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری و هواداران آنها با حفظ وحدت و تمامیت کشور، به فکر ارایه راه حل برای رفع مشکلات کشور باشند، شعارهای غیر واقعی در شأن نظام سیاسی جامعه اسلامی نیست.

 

وی انتخابات ریاست جمهوری را عرصه ورود نامزدهای توانا و متعهد عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان به دنبال تضعیف نظام هستند، بایستی با تبعیت از قانون و رهنمودهای ولایت به فکر تعالی نظام بود، که در این میان نهاد شورای نگهبان در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارد و بی شک این شورا به ورود افراد غیر صالح و ناتوان اجازه حضور در صحنه نخواهد داد.

 

حجت الاسلام ولامسلمین عاملی سلامت و صحت انتخابات را با نظارت دقیق شورای نگهبان دانست و افزود: شورای نگهبان نهادی برخاسته از رأی مردم است، مردم با رای به قانون اساسی در واقع به شورای نگهبان نیز رأی داده اند و این نهاد نباید تضعیف شود، چراکه دشمنان در فکر تضعیف جایگاه رهبری و شورای نگهبان هستند.

 

امام جمعه اردبیل نظر شورای نگهبان را فصل الخطاب نتایج انتخابات دانست و گفت: هیچ کس حق ندارد به نام مردم و با هزینه کردن اراده ملی این نهاد را زیر سؤال ببرد، از سوی دیگر امنیت تنها با عمل و احترام به قانون به دست می آید و اگر تمامی افراد در زمان انتخابات به قانون تمکین کنند هیچ موضوع و مسأله خاصی در کشور پدید نمی آید./9352/پ/س

ارسال نظرات