۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۶۰۶۹۴
با برپایی تظاهرات صدها هزار نفری؛

مسلمانان بنگلادش خواستار برخورد دولت با توهین‎کنندگان به اسلام شدند

خبرگزاری رسا ـ صدها هزار نفر از مسلمانان بنگلادش با برپایی تظاهراتی اعتراضی در پایتخت این کشور خواستار برخورد دولت با وبلاگ‎نویسانی شدند که به اسلام و پیامبر اکرم (ص) اهانت می‎کنند.
تظاهرات اعتراضي مسلمانان بنگلادش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها هزار تن از مسلمانان بنگلادش در تظاهراتی گسترده که در داکا پایتخت این کشور برگزار شد خواستار تصویب قوانین سختگیرانه‎ برای برخورد با وبلاگ‎نویسانی شدند که به اسلام و پیامبر اکرم(ص) اهانت کرده‎اند.


معترضان که خود را از شهر جنوبی چیتاگونگ و سایر شهرهای بنگلادش به پایتخت رسانده بودند در مرکز تجاری داکا تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به جدیدترین اهانت‎های وبلاگ‎نویسان این کشور به مقدسات اسلامی نشان دهند.


به گفته پلیس حدود صدهزار نفر در این تجمع اعتراضی حضور داشتند، اما برگزارکنندگان این حرکت اعتراضی با بیان این که بسیاری از شرکت‎کنندگان خود را از روستاهای دوردست بنگلادش به پایتخت رسانده بودند تعداد آنان را بیش از پانصد هزار نفر برآورد کردند.


معترضان خواستار تصویب مجازات مرگ برای افرادی شده‎اند که به اسلام و پیامبر اکرم (ص) اهانت می‎کنند.


گروه حفاظت اسلامی که این تجمع اعتراضی را سازماندهی کرده بود در مجموع 13 شکوائیه از وبلاگهای موهن به دولت تقدیم کرده است اما معتقد است که دولت بنگلادش اقدامات لازم برای مقابله با وبلاگ‎نویسان اهانت‎کننده از خود نشان نمی‎دهد. 


این گروه همچنین دولت را متهم کرد که حمل و نقل عمومی این کشور را به صورت موقت تعطیل کرده است تا از انتقال معترضان به پایتخت جلوگیری کند.


این تظاهرات اعتراضی یک هفته پس از آن برگزار شد که گروهی از علمای اسلامی لیست وبلاگ‎نویسان اهانت‎کننده به ساحت اسلام و پیامبر اکرم (ص) را به دولت بنگلادش ارائه کردند.


گفتنی است بنگلادش با 148 میلیون نفر جمعیت سومین کشور پرجمعیت اسلامی به شمار می‎رود./990/ب902/د

ارسال نظرات