۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۶۱۴۵۶
امام جمعه زنجان:

بی توجهی در برابر مسائل اقتصادی و سیاسی شایسته جامعه شیعی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: بی تفاوتی نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی کشور به هیچ عنوان در شأن شیعه نیست و شکرگزاری از نعمت ولایت تنها با تبعیت از رهبری محقق می شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه با تأکید بر این‌که رهنمودهای ولی فقیه زمان بایستی بدون هیچ افراط و تفریطی تحقق یابد، اظهار داشت: باید در مسیر ولایت به دنبال اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

 

وی با بیان این‌که همگان در برابر مطالبه رهبری وظیفه خطیری بر عهده داریم، خاطرنشان کرد: هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد، باید ادای دین کند، بی تفاوتی نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی کشور به هیچ عنوان در شأن شیعه نیست، شکرگزاری از نعمت ولایت تنها با تبعیت از رهبری محقق می شود.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که هر شخصی باید خود را در خاکریز خط مقدم عمل به فرمان رهبری در نظر بگیرد، گفت: با حماسه سیاسی و اقتصادی می توان بر نتیجه تمام معادلات جهانی اثرگذار بود، از سوی دیگر نباید کمبودهای موجود را به حساب قوانین موجود نوشت، چراکه گاه ضعف ها و کاستی هایی نیز از سویی متولیان امر وجود داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ضعف مدیریتی را بخشی از عوامل موجود در اثرگذاری تحریم های اقتصادی دشمنان دانست و افزود: حماسه اقتصادی مدنظر رهبری راهکاری است که تمام این مشکلات اقتصادی را می تواند برطرف کرده و زمینه رشد نظام اسلامی در این عرصه را فراهم کند.

 

وی بی توجهی نسبت به مطالبات رهبری را عامل دیگر اثرگذاری تحریم ها دانست و تصریح کرد: البته باید دانست که دستیابی به آخرین فناوری های روز جهان با وجود تحریم های شدید علمی و اقتصادی حاصل شده که نباید از آن به سادگی عبور کرد. وظیفه اصلی امروز مسوولان در کنار تلاش برای تحقق توصیه های رهبری، تقویت روحیه امید در جامعه است.

 

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: این نیروی نظامی که دارای افتخارات شایانی در هشت سال جنگ تحمیلی است، زمانی نقطه اتکای حکومت جابرانه پهلوی بود، با اوج گیری انقلاب ارتش با تبعیت از فرامین امام خمینی(ره) خط حرکت خود را از رژیم طاغوت جدا کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: پس از سقوط رژیم پهلوی، ارتش جمهوری اسلامی همواره برای حفاظت از تمامیت این نظام تلاش کرده و در عرصه های مختلف، به پاسداری از این کشور پرداخته است./935/پ201/س

ارسال نظرات