۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۶۱۴۵۹
نماینده خبرگان رهبری:

ایران انحصار علمی غرب را شکسته است

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: ملت ایران در شرایط تحریم، پیچیده ترین فنآوری های جهان را بومی کرده اند، چنین اقدامی مخالفت آشکار با انحصارطلبی علمی غرب بوده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به این‌که 29 فروردین که به عنوان روز ارتش نامگذاری شده است، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از 48 هزار شهید دین خود را به خوبی نسبت به انقلاب اسلامی ایران ادا کرده است.

 

وی با بیان این‌که ارتش کارنامه درخشانی را از خود در دفاع از تمامیت ارضی کشور ماندگار کرده است، خاطرنشان کرد: افتخار نیروهای مسلح ایران اسلامی بهره مندی از فرماندهی کل قوا که خود مجتهد و مرجع عالیقدر جهان تشیع است، می باشد. ارتشیان همواره ثابت کرده اند که در دفاع از حریم ولایت جانفشانی می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جهاد سیاسی و جهاد اقتصادی اظهار داشت: ملت ایران در شرایط تحریم، پیچیده ترین فنآوری های جهان را بومی کرده اند، در حقیقت چنین اقدامی مخالفت آشکار با انحصارطلبی علمی غرب بوده است.

 

وی با بیان این‌که جهان اسلام باید بر دانشمندان جوان ایرانی افتخار کند، تصریح کرد: نظام سلطه به خوبی می داند که تقویت بنیه علمی ایران در زمینه فن آوری های مختلف مردم کشورهای جهان سوم را به این باور خواهد رساند که بدون نیاز به آمریکا نیز می توان پیشرفت و در شرایط مطلوب زندگی کرد.

 

نماینده خبرگان رهبری دستیابی به فناوری های نوین را یکی از عوامل مخالفت غرب با دانش هسته ای کشورمان دانست و گفت: بسیاری از مجامع علمی و معتبر بین المللی در دنیا تصریح کرده اند که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است، اما آمریکا و نظام سلطه با اتهامات واهی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را در رسانه های خود مطرح می کنند.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که دشمنان با اعمال تحریم های شدید قصد مقابله با پیشرفت های روزافزون کشور را دارند، تصریح کرد: تحریم های اقتصادی هیچ خللی در عزم و اراده ملت ایران در مسیر عزت، شرافت، استقلال، آزادی و حقانیت ایجاد نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ائمه جمعه فقید این استان خبر داد و گفت: با توجه به در پیش بودن سالروز ارتحال حضرت آیت الله مروج امام جمعه فقید اردبیل به همین بهانه قرار است که مجلس بزرگداشتی برای ائمه جمعه فقید این استان برگزار شود.

 

خطیب نماز جمعه اردبیل در پایان با اشاره به نام نویسی حوزه های علمیه خواهران و برادران از علاقه مندان به تحصیل در علوم دینی اظهار داشت: این فرصت مغتنم بایستی از سوی جوانان مومن، متعهد و مستعد مورد توجه قرار گیرد، امروز رسالت حوزه های علمیه و روحانیت بسیار حساس تر از دیگر مراکز و اقشار جامعه است./935/پ201/س

 

ارسال نظرات