۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۶۱۵۳۶
حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی:

همزیستی اسلامی راه عبور از بحران امت اسلام است/ ضرورت همکاری حوزه علمیه قم و الازهر مصر

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: گام اول برای عبور از بحران در مناسبات پیش آمده در جهان اسلام، تعریف "پروژه همزیستی اسلامی" و ترویج آن در سطح گسترده درجهان اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمين احمد مبلغي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در گفت و گو با تلوزیون کشور مصر ادامه داد: همزیستی اسلامی چارچوبی نیرومند برای حل مشکلات فیمابین مسلمانان است، البته باید اقتضاءات و لوازم همزیستی را شناخت و دقیقا به آن پاییبندی نشان داد.
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: اگر نگاه کلان و درستی از همزیستی اسلامی در اختیار نداشته باشیم هر تلاش دیگر، شانس زیادی برای موفقیت نخواهد داشت و درجازدنی بیش نیست.
وی در پاسخ به این سؤال که چه بخشی از توصیه های کنفرانس تطور علوم فقهی در عمان را مهم می بینید، گفت: تاکید بر لزوم رعایت وسطیت در همزیستی بند مهم گنجانده شده در بیانیه اختتامی کنفرانس است به این دلیل که در اسلام، شاخص درستی یک اندیشه و سلوک را وسطیت و اعتدال معرفی کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی خاطرنشان کرد: طبعا همزیستی به عنوان چارچوب زندگی همه مسلمانان، باید به وضوح واجد این شاخص باشد و افراط و تفریط در آن مشاهده نشود.
ضرورت همکاری علمی حوزه علمیه قم و الازهر مصر
گفتنی است که حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در مصاحبه با خبرگزاری معروف الشرق الأوسط که بازتاب زیادی در رسانه‌های کشورهای عربی خصوصا مصر داشت، خاطر نشان کرد: همکاری علمی حوزه علمیه قم و الأزهر ضروری است و ابراز امیدواری کرد که با تمرکز بر روش‌های گفتگوی علمی، احترام به فرهنگ و مقدسات یکدیگر، تمامی موانع پیشرو برطرف گردند./916/د102/ع

ارسال نظرات