۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۶۲۰۴۵
حجت الاسلام روانبخش:

انتخاب اصلح زمینه ساز گسترش اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام روانبخش حرکت در جهت انتخاب اصلح را زمینه ساز گسترش اسلام عنوان کرد.
حجت الاسلام روانبخش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام قاسم روانبخش، استاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) روز گذشته در نخستین نشست سیاسی حوزه علمیه اهواز در سال جدید، با استناد به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اظهار داشت: این بانوی اسلام عمل به احکام اسلامی و تبلیغ آن را از وظایف هر مسلمانی عنوان کردند و فرمودند که باید همه اسلام در جامعه اسلامی پیاده شود.

وی افزود: برخی علما، اسلام را در رساله های عملیه خلاصه می دانند و از آن تنها به امور فردی می پردازند، در حالی که به گفته حضرت امام خمینی(ره) بیشتر احکام اسلام، سیاسی اجتماعی است.

استاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: امام خمینی(ره) با این نگاه قائل به سرنگونی نظام پهلوی بودند و می فرمودند که تا شاه هست نمی توان احکام الهی را به اجرا در آورد.

حجت الاسلام روانبخش با بیان این که آیا با پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی، احکام الهی اجرا می شوند؟ افزود: خیر، باید به گفته رهبر معظم انقلاب پس از تشکیل نظام، دولت، جامعه و کشور اسلامی و سپس تمدن اسلامی شکل بگیرد.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف اسلامی و اجرای احکام  الهی نمی توان به نسخه های غربی و شرقی نگاه کرد، باید نسخه ای ایرانی اسلامی برای این موضوع پیچید.

استاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: با سیاست های دوران سازندگی و اصلاحات که لیبرالی بود، نمی توان به اسلام رسید؛ در دولت نهم و دهم که شعار دولت اسلامی سر داده شد و خدمات ارزنده ای نیز به انجام شد، سرانجام کار لنگید و این مسیر همچنان بی رهرو است؛ از این رو باید کسی سرکار بیاید که این باور را داشته باشد که باید احکام اسلامی مبنا قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که سبب بیداری اسلامی در این برهه چه بود؟ ابراز داشت: وقتی ملت های مسلمان پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به ویژه در سال های اخیر مشاهده کردند به این باور رسیدند که راه موفقیت در همین مسیری است که ملت ایران رفته است.

حجت الاسلام روانبخش کار برای انتخابات و انتخاب اصلح را زمینه ساز گسترش اسلام و مبنا قرار گرفتن اسلام عنوان داشت و گفت: باید معیارهایی که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود مطرح کرده اند را برای مردم تبیین کرد.

وی ادامه داد: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید کسی را انتخاب کنیم که با دارا بودن قوت های این دولت، فاقد نقاط ضعف آن باشد؛ از این رو کسی که خود عامل انحراف این دولت است نمی تواند مد نظر رهبری باشد و کسانی که تفکرات غیر اسلامی و غربی دارند نیز در معیارهای ایشان نمی گنجند./945/پ202/ب

ارسال نظرات