۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۶۲۲۴۲

رژه نیروهای مسلح در منطقه شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رژه نیروهای مسلح در استان های واقع در منطقه شمال غرب کشور برگزار شد.
رژه نیروهای مسلح در منطقه شمال غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر سرتیپ میرحبیب میربیرنگ، فرمانده لشکر 21حمزه سیدالشهدای آذربایجان امروز در مراسم رژه نیروهای مستقر ارتش در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که نیروهای ارتش همواره گوش به فرمان والایت آماده جانفشانی در راه میهن اسلامی هستند، اظهار داشت: امروز ارتش به مرحله ای از انجام وظیفه رسیده که فرمانده کل قوا از ارتش، بسیج و نیروهای مسلح به عنوان سمبل فکری برای جوامع مختلف یاد می کنند.

 

وی با بیان این‌که نیروهای ارتش افتخار دارند که از بیانات رهبر معظم انقلاب برای خدمت کردن به مردم بهره می برند، خاطرنشان کرد: روز ارتش، یادگار به یاد ماندنی و تاریخی امام خمینی(ره) و سالروز حماسه آفرینی های نیروی زمینی است که با تقدیم 48هزار شهید در دفاع از انقلاب جانفشانی کرده اند.

 

میربیرنگ تبعیت از ولایت فقیه را افتخار بزرگ ارتشیان دانست و افزود: ارتش جمهوری اسلامی بر اساس اصل 143قانون اساسی مسؤولیت پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و نظام را به عهده دارد و این نیروی مخلص با تقدیم 48 هزار شهید توانسته به مسؤولیت خود به بهترین نحو عمل کند.

 

همچنین یگان های نیروهای مسلح مستقر در استان اردبیل در رژه ای توان دفاعی خود را به نمایش گذاشتند، در این آیین تیپ 40 مستقل پیاده ارتش و سایر یگان های نظامی و انتظامی مستقر در شهر اردبیل با رژه ای منسجم آمادگی خود برای دفاع کیان جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند.

 

سرهنگ محمد مختاری فر، فرمانده تیپ 40 مستقل پیاده ارتش در سخنانی با بیان این‌که ارتش اولین پایگاه مردم و نیرویی وفادار برای مقابله با ضد انقلاب است، اظهار داشت: حضور حماسی در هشت سال دفاع مقدس و رشادت های نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش در کنار بسیج و سپاه بر این امر صحه گذاشته است.

 

وی با تأکید بر این‌که کوچکترین تهدید دشمنان با سریع‌ترین و کوبنده ترین پاسخ ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه خواهد بود، گفت: اگر غرب دائما اعلام می کند که همه گزینه ها روی میز است، باید اعلام کنیم که پایه های میزی را که اینها تهیه کرده اند، موریانه خورده است.

 

بنابر این گزارش، نیروهای مسلح مستقر در استان زنجان نیز امروز آمادگی، صلابت، اقتدار و توان رزمی و دفاعی خود را در دفاع از انقلاب و نظام به نمایش گذاشتند. یگان ها و نیروهای پیاده و موتوری شرکت کننده در مراسم رژه با عبور از مقابل جایگاه ضمن تجدید بیعت با فرماندهی کل قوا، توان بالای رزمی و دفاعی خود را به رخ دشمنان کشیدند./935/پ203/ب

ارسال نظرات