۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۶۲۳۵۹
آل اسحاق در جمع خبرنگاران:

مدل اقتصادی غربی مشکلات ما را حل نمی کند/ فتنه گران جایی در انتخابات ندارند

خبرگزاری رسا ـ آل اسحاق با بیان این که در فضای عمومی کشور شاهد براخلاقی هایی هستیم که در شأن کشورمان نیست، تاکید کرد:: رفتار مجلس و دولت نمونه این بداخلاقی ها است که باید اصلاح شود.
نشست خبري يحيي آل اسحاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، یحیی آل اسحاق، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان این که متأسفانه محیط تعارضی جای محیط تعاملی را در کشور گرفته است، گفت: یکی از اولویت های من بازگرداندن فضای مبتنی بر اخلاق در کشور است.

 

فضای بداخلاقی زیبنده ایران اسلامی نیست

وی با بیان این که در فضای عمومی کشور شاهد براخلاقی هایی هستیم که در شأن کشورمان نیست، ادامه داد: رفتار مجلس و دولت نمونه این بداخلاقی ها است که باید اصلاح شود.

 

تشخیص انحراف و منحرف با رهبری انقلاب و مراجع است

آل اسحاق در ادامه سخنان خود به مسأله انحراف و گروه انحرافی اشاره کرد و با بیان این که موضوع انحراف چیز تازه ای نیست و حتی در تاریخ اسلام نیز وجود داشته است، خاطرنشان کرد: تشخیص انحراف کار هر کسی نیست و موازینی دارد و در کشور ما نیز رهبری انقلاب مراجع دینی و دستگاه های امنیتی است.

تأیید صلاحیت کاندیدا در حوزه اختیار شورای نگهبان است

وی همچنین در خصوص کاندیداتوری مشایی اظهار نظر خاصی نکرد و گفت: آمدن و نیامدن مشایی به خودشان مربوط است و همچنین تصمیم گیری در خصوص تأیید صلاحیت هر یک از کاندیدا در حوزه اختیارات شورای محترم نگهبان است.

جریان فتنه نمی تواند در انتخابات شرکت کند

وی همچنین به مسأله فتنه اشاره کرد و با بیان این که باید بین فتنه گران و اصلاح طلبان تمایز قائل شد، خاطرنشان کرد: فتنه گران کسانی هستند که به نظام آسیب رساندند و حامیان این جریان نمی تواند در انتخابات آتی شرکت کنند.

مقبولیت خاتمی مورد تردید است

آل اسحاق با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز بر حضور همه سلایق در انتخابات آتی تأکید کردند، بیان داشت: برای آمدن خاتمی در صحنه انتخابات فکر نمی کنم مشکلی باشد، اما اینکه این فرد از مقبولیت عمومی برخوردار باشد یا نه باید بررسی شود.

در حوزه اقتصاد و سیاست صاحبنظر هستم

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که آمدن من در صحنه برای داغ کردن فضای انتخابات نیست، تصریح کرد: با توجه به این که امروز شرایط کشور به گونه ای است که در حوزه اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم و همه مسائل نیز وابسته به موضوع اقتصاد است و من هم در حوزه اقتصاد اشرافیت بیشتری دارم و علاوه بر این در حوزه سیاسی نیز صاحب نظر هستم.

برنامه های رییس جمهور آتی باید منطق با واقعیت ها باشد

وی با بیان این که برنامه های رییس جمهور آینده باید با ظرفیت های جامعه منطبق باشد، خاطرنشان کرد: از جمله این مسائل واقعیت ها در حوزه اقتصادی است و رییس جمهوی آتی باید نسبت به این موضوعات به ویژه تحریم ها و فشار های بین المللی شناخت بیشتری داشته و برای رفع بحران ها برنامه ریزی کند.

 

آل اسحاق با بیان این که در حوزه اقتصاد نمی توان از الگوی دیگر کشورها استفاده کرد، ادامه داد: الگوی اقتصادی که در کشورهای اروپایی در حال اجرا است به هیچ عنوان با شرایط جمهوری اسلامی سازگاری ندارد.

الگوی اقتصادی  اسلامی ایرانی نیاز کشورمان است

نامزد حزب مؤتلفه بر ضرورت بهره گیری از الگوی بومی اسلامی ایران در حوزه اقتصاد کشور تأکید کرد و افزود: باید از الگویی برای ساماندهی حوزه اقتصاد کشورمان استفاده کنیم که با فضای آرمانی جمهوری اسلامی منطبق و مدل برنامه ریزی نیز باید اسلامی  ایران و با آرمان های اسلامی و انقلابی سازگار بوده و همراه با دانش اقتصاد ایرانی باشد./950/پ202/ج

ارسال نظرات