۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۶۲۳۷۹
نماینده خبرگان رهبری:

سپاه به معنویت، بصیرت و ولایتمداری مجهز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی سپاه را سدی محکم مقابل نفوذ دشمنان داخلی و خارجی دانست و خاطرنشان کرد: سپاه به سه عنصر معنویت، بصیرت و ولایتمداری مجهز است که امیدواریم تجلی آن بتواند برای همیشه سپاه را در اوج عزت و سربلندی قرار دهد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات خرداد اظهار داشت: عمران و آبادانی شهرها و روستاها به تدبیر مدیران به ویژه اعضای شورای شهر، دهیاران و شوراها وابسته است، از این رو اهمیت شرکت در انتخابات شوراها کمتر از انتخابات ریاست جمهوری  نیست.


وی با تأکید بر حضور افراد لایق و شایسته در عرصه انتخابات خاطرنشان کرد: افراد توانمند گرچه از روستا مهاجرت کرده باشند، ضرورت دارد وارد صحنه شده و در انتخابات حضور پیدا کنند چراکه خدمت به مردم، در حقیقت جاری کردن احکام ارزشی و الهی در جامعه است، امروز نقش شوراها در عمران و آبادانی شهرها و روستاها غیرقابل انکار است.


نماینده خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات اظهار داشت: از دیدگاه رهبری نظام انتخابات برای یک کشور سنگر است، هر وقت این سنگرها را خالی گذاشتیم ضربه خورده ایم که نمونه آن در دوران مشروطیت، کودتای 28 مرداد، وقایع 42 و حوادث بعدی مشاهده شد.


وی غفلت را عامل حرکت در مسیر زوال دانست و تصریح کرد: انتخابات آینده عرصه خلق حماسه ای دیگر از سوی ملت خواهد بود، امروز چشم جهانیان به سوی ایران اسلامی دوخته شده تا ببیند مردم ایران چگونه در انتخابات شرکت می کنند و به چه فردی صلاحیت حضور در عالی ترین مقام پس از ولایت فقیه را می دهند.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان تأکید کرد: دولت آذربایجان به جای توجه به علم و کسب جایگاه‌های ارزشمند علمی و تربیت متخصصان ماهر در صدد ترویج فرهنگ موسیقی و تجارت ناب از طریق هنرپیشگی و موسیقی‌دانی است در حالی که مردم این کشور برای مداوا به خارج از کشورشان سرازیر شده‌اند.


امام جمعه اردبیل ادامه داد: آذربایجان جایگاه علمی خود را به تدریج و با رونق کارهای لهو و لعب از دست داده است، ‌رتبه آذربایجان از لحاظ تحصیلات علمی به شدت کاهش یافته به گونه ای که این کشور به جای توسعه علمی و دانشگاهی به کارهای بیهوده‌ای روی آورده و نمایندگان پارلمان آذربایجان در کمال بی‌ادبی به جای توسعه علمی، توهین به کشورمان را در دستور کار قرار دادند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه به فرمان امام راحل اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی این شجره طیبه را با عظمت بنیان نهاد که در حفظ امنیت ملی، منافع این کشور و صیانت از ارزش‌ها مجموعه سپاه تلاشی بی‌ادعا داشته است.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی سپاه را سدی محکم مقابل نفوذ دشمنان داخلی و خارجی دانست و خاطرنشان کرد: سپاه به سه عنصر معنویت، بصیرت و ولایتمداری مجهز است که امیدواریم تجلی آن بتواند برای همیشه سپاه را در اوج عزت و سربلندی قرار دهد، در حقیقت آن سخن تاریخی امام که فرمود؛ اگر سپاه نبود کشور هم نبود، امروز تجلی یافته است.


وی در پایان با اشاره به حادثه طبس گفت: باید هر سال حادثه طبس و ماهیت آن را زنده نگه داشته شود، چراکه در این حادثه خداوند متعال به کل عقل آمریکایی‌ها را تعطیل کرد و کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در طبس و بر اثر لطف الهی به چنان حقارتی گرفتار شد که به گفته خود در طول تاریخ آمریکا چنین تحقیر نشده بودند./9352/پ201/س

ارسال نظرات